Skip to main content

جناب آقای اقبال اقبالی، با

جناب آقای اقبال اقبالی، با
ناصر کرمی

جناب آقای اقبال اقبالی، با درود، منتظر این گزارش شما بودم. حرکت حکومت ترکیه در حقیقت کودتایی دیگر بر علیه کُردها بود که باعث منزوی شدن بیشتر ترکیه، و پرده برداری از سیاستهای غیر دمکراتیک و حیله گرانهءِ حکومتهای ترکیه در مورد کُردها بوده است.
درمقابل این حرکت و کودتای حکومت ترکیه بر علیه کُردها و بر علیه روند دمکراسی در این کشور، همانطور که قبلأ پیش بینی کردم، حکومت آلمان اعلام کرد که پدافندهای مستقر در خاک ترکیه را زودتر از وقت تعیین شده فرا میخواند. اعتراض چند هنر پیشه آلمان و کلأ جو جامعهء آلمان بر علیه حکومت ترکیه دارد اوج میگیرد.....

در انتخابات دوباره چه حزب عدالت و توسعه با همکاری ناسیونالستهای تُرک اکثریّت آرارء را بیاورد و یا نیاورد، حکومت و جامعهء امروز و آیندهء ترکیه دچار یک بحرانی عمیقی است، که کلید و عامل برون رفت از این بحران فقط مردم کُرد بوده و هستند.

اشاره کرده اید که مانیفست انتخاباتی "حزب دمکراتیک خلق های ترکیه" با " پیمان نامهء عصر نو" جنبش سکولار دمکراسی شبیه بهم و نقاط مشترک زیادی دارند، ولی متأسفانه افراد جنبش سکولار دمکراسی (بجز آقای کوروش اعتمادی) و سایت این جنبش با این موضوع مهم بی توجه بودند. بازوی اصلی جنبش سکولار دمکراسی در ایران و در نهادهای آن، جنبش ملّت کُرد در خاورمیانه و در ترکیه بر علیه داعش و بر علیه حکومتهای ارتجاعی مانند ترکیه است.
بازیابی و تحکیم هویّت و ناسیونالیسم ایرانی و پارسی از رهایی هم تباران ایرانی ما یعنی ملّت کُرد آغاز و شتاب بیشتری بخود خواهد گرفت.