Skip to main content

درود جناب کرمی گرامی؛

درود جناب کرمی گرامی؛
اقبال اقبالی

درود جناب کرمی گرامی؛
شوربختانه اپوزیسیون برانداز و سکولار دمکرات بسیار دیر به نقش مخرب پان اسلامیسم، پان ترکیسم و پان عربیسم در ایران و منطقه پی برد و در پیش بینی صف بندی های نوین ناتوان بود. تجربه این واقعیت را ثابت کرد که جنبش آزادیخواهانه کرد در برابر سه گرایش فاشیستی تنها بوده و جامعه ایران در سه دهه گذشته متاثر از شور حسینی روحانیت شیعه، نتوانست دوش به دوش کردها از ارزش های انسانی دفاع کنند.
خوشبختانه پس از ریزش توهم به اسلام و اسلامگرایان در جامعه ایران، اهمیت و نقش کردها بیش از همیشه مورد توجه قرار دارد و روحیه همبستگی و چرائی ان، به شکل بارز افزایش یافته است.
در همینجا عرض کنم که بر اساس تجربه شخصی در ترکیه و رژوئا (کوبانی)، نگاه آنها به ایران (فرای حکومت اسلامی)، استراتژیک است و نه مقطعی و مصلحت جویانه. که این برای من آموزنده بود.

آنها نیک می دانند که ایران پس از حکومت اسلامی، متحد قابل اتکاء آنها می باشد.
هر چه زمان می گذرد، نتایج شوم سیاست رجحان اسلام بر ایران بیشتر اشکار می گردد. اردوغان و داعش، پیامد سیاستهای پان اسلامیستی روحانیت شیعه در ایران و منطقه هستند.
من بر این باورم که مسئله کرد و کردستان براستی جایگاه ویژه ای در سیاستهای جنبش سکولار دمکراسی دارد و شاید تفاوتهائی که در نگرش کردهای رزوئا و ترکیه با برخی از احزاب کردی در اقلیم کردستان و ایران وجود دارد در ایجاد فاصله موثر بوده است.
پاینده باشید.