Skip to main content

خانم سلیمانی, ما بدلائل ذیل

خانم سلیمانی, ما بدلائل ذیل
Anonymous

خانم سلیمانی, ما بدلائل ذیل نمی توانیم خود را ایرانی ندانیم :
1- معنی سیاسی-هویتی کلمه ایرانی مترادف امریکائی, بریطانیائی , ایطالیائی و غیره به مفهوم شهروند یک محدوده جغرافیائی با سیستم دولت ملتی بنام ایران نیست بلکه بار سیاسی نژادپرستانه دارد. فارغ از استنباط افراد که میتواند متفاوت باشد, مفهوم رسمی ایرانی- درجغرافیای ایران- به آریا ئیان فارس, کرد, بلوچ, تاجیک, پشتون, ارمنی, اوستائی, تات و غیره اطلاق می گردد. آقای کرمی, من و شما شبیه نروژیها و آلمانیهای آریائی نژاد نیستیم و این ادعا همانند ادعای سومالیائیها که خود را از نژاد فارس شیراز میدانند مضحک است. در ایران نگاه رسمی و عمومی به ایرانی و ایرانیت نژادیست نه شهروندی و درست به همین علت باید تنور تئوری آزری را گرم نگه دارند. جالب است بدانید که طبق آخرین گروه بندی هاپلوگروپهای ژنتیکی منطقه ,تنها نیم درصد مردم ساکن ایران فعلی

با آلمانها خویشاوند هستند که تازه همین رقم نازل نیز بدلیل اینکه پایین تراز درصد خطای آنالیز است قابل اغماض می باشد
2- همانطوریکه شما هم بدرستی اشاره کرده اید صفت ایرانی تنها مختص فارس ها است چرا که تاریخ رسمی, زبان رسمی, اسطوره ها, قهرمانان, شاعر ملی و ... همه از فرهنگ فارسی اخذ شده اند و از نمادهای ما و شما در این دولت-ملت نه تنها اثری نیست بلکه دکترین فرهنگی, سیاسی, امنیتی, اموزشی وغیره در ایران بر علیه ما ترکها و ملت عرب تدوین شده و اعمال میسشود. بجرات میتوان گفت که از معدود نقاط مشترک فکری اکثریت بزرگ متعلقین به فرهنگ ایرانی, دشمنی با ترک و عرب است .
3-راز آشکار اینست که کلمه ایران برای شهروندان عادی اروپائی و امریکائی قطع دست, سنگسار, اعدام, کهریزک و غیره و ذالک را تداعی می کند. اکثر روشنفکران اروپائی که اشنائی با منطقه دارند هم, بخش بزرگی از همتایان ایرانی خود را قضاوتی judgmental , خود بزرگ بین, کج فهم, اهل نصیحت منبری, اهل جدل argumentative و لمین می دانند که جعلیات 80 ساله خود را, خود باور کرده است!!!! و چنان با حرارت از آنها سخن می گوید که برای خلاص شدن از شرشان به عبارت " شما درست می گوئید" متوسل می شوند. باور کنید حرف دل خود را, زمانی که توضیح میدهید چرا ایرانی نیستید و اعتمادشان را جلب می کنید با شما در میان می گذارند.
4- هرچند جمهوری آزربایجان, از نظر جغرافیای محل تولد و یا حقوق شهروندی , من و شما را احاطه نمی کند ولیکن از نظر فرهنگی, تاریخی و ائتنیکی نماد ما در دنیاست. ما هزار بار از ایران دورتر و هزار با به آزربایجان شمالی نزدیکتریم. از افتخارات ترک بودن همین بس که ما در ایران, با شاه و شیخ بصورت توده ای و نهادینه مخالف بوده و هستیم . هنوز هم مثل همیشه نسیم تجدد و انسان گرائی از آزربایجان به سمت مناطق فارس نشین می وزد. جمهوریهائی که ما بنا نهاده ایم همه سکولارند و مدرن و با تمام نقائصشان از دموکراتیک ترین دوران ایران, دموکراتیک تر و انسانی ترین برحه ایران , اومانیست تر هستند.
به امید روزی که سوال ساده " کجائی هستین" اروپائیها و امریکائیها را, با جواب بسیط" شهروند ترک آزربایجا ن جنوبی از منطقه سر سبز مغان" را بدون هیچ توضیح اضافه ای بتوان بعنوان پاسخ داد .