Skip to main content

به آقای.... یوسف آذربایجان

به آقای.... یوسف آذربایجان
ناصر کرمی

به آقای.... یوسف آذربایجان........ 1- شما چرا نام ملّت کُرد را در کنار، تُرک آذری و عرب میگذارد، این ملّت کُرد از گذشته تا کنون مانند سایر ایرانیان قربانی اتحاد پان ترکیسم و پان عربیسم بوده و هست، کدامیک از ملّت کُرد با هر دیدگاه سیاسی و حتّی تجزیه طلبی برای رسیدن به استقلال و آزادی خود دیگر در کنار شماها قرار میگیرد ؟. هر حکومتی در ایران که با ملّت کُرد بدرفتاری کرده است، در زمان حکومت شاه و شیخ هم کارد دست مردم تُرک آذری بوده است....

- دلیل اساسی که آن فرد آمریکایی به خانم سلیمانی و یا به من و دیگران با آوردن نام ایران، پرشین را می آورد، هدف دارد که مطالبی که شما به آنها اشاره کرده اید و بسیار مسائل دیگر که از سوی نظام جمهوری اسلامی به مدّت نزدیک به 40 سال در ایران پیاده میشودف را به حساب ایرانیاننگذارند، و بگوید که شما ایرانیان مردمی دارای فرهنگ و تمدنی باستانی با تاریخی کهن میباشید و نظام جمهوری اسلامی به شماها ربطی ندارد. امّا آقای یوسف آذربایجان.... این دین اسلام شیعه گری و سنّی گری که در ایران دیروز و امروز ودر خارومیانه بوده و هست مگر دست آورد خودشما تُرکهای آذری و سلجوقی نبوده است ؟.

3- شما و هم تباران شما با افسانه بافی از هر توهینی نسبت به ایرانیان کوتاهی نکرده اید، ما هم اگر بخواهیم
بسیار موارد زشت و ناپسند در مورد مردمان تُرک تبار آنهم مستند در دسترس داشته ایم ولی در فرهنگ ما نیست که به حرمت انسانی کسی توهین کنیم، امّا در زیر فقط چند سطر از تاریخ مستند در مورد مردمان تُرک و با تاریخ ورود خود و فرهنگ آنها را می آورم، من آنرا ترجمه نخواهم کرد، لطفأ شما و یا سایر مسئولین سایت که استاد زبان آلمانی هستید آنرا برای کاربران ترجمه کنید:
فقط موضوعی را که باید به آن اشاره کنم اوّلین تاریخ ورود مردمان تُرک به ترکیه امروز و قفقاز بوده است که خود نویسنده که شاهد ورود آنها بوده است این تاریخ 1018 میلادی است. آنهم در بخش شرقی آناتولی، بیش 300 سال دیگر طول میکشد تا تُرکان در آسیای میانه عثمانیان را بنا نهند. حال نخبگان شما تاریخ تُرک تباری را به سومری و تمدنهای باستانی دیگر وصل میکنند !!!!
مطالب و ادبیّات به زبان آلمانی زیاد هست همانطور که گفتم ما قصد پرده دری نداشته و نداریم و فقط خواستم اشاره و هشداری داده باشم، تا طرف مقابل مرز خود را بشناسد.


Wer aber waren diese Seldschuken und überhaupt diese Türken, die von nun an die Geschichte Anatoliens prägen sollten? erste Beschreibung dieses Volks, die in Kleinasien geschrieben wurde und noch heute erhalten ist, stammt von keinen Griechen, sondern von einem Armenier namens Matthäus von Edessa. Dieser verfaßte eine Chronik, die von den ersten türkischen Einfällen auf anatolisches Gebiet 1018 bis ins Jahr 1136 reicht und zum großen Teil auf Erlebnissen des Autors beruht. Und wie sah der Matthäus die Türken?
Ich möchte das erste Erscheinungen von blutbedeckten, wilden Tieren in dieser Sprache beschreiben. Zu dieser Zeit sammelte sich das wilde Volk von Ungläubigen, das man Türken nennt. Sie tauchten auf, drangen in der Provinz Vaspuragan ein und schlugen Christen mit Schwert…

Bald begannen islamische Herrscher dazu überzeugen, türkische Sklaven massenhaft aufzukaufen und aus ihnen Heere zu bilden. Das hatte den Vorteil, daß diese * Mamluken* (das Wort mamlük bedeutet soviel wie in Privatbesitz) nur an den Herrscher gebunden waren….