Skip to main content

اگر نویسنده این متن، یعنی ف

اگر نویسنده این متن، یعنی ف
Anonymous

اگر نویسنده این متن، یعنی ف. آگاه همان "ف. آگاه"ی باشد که در اخبار روز مقاله می نویسد، ایشان بنا به تأیید خودش همان آقای فرهاد قابوسی است، که اصرار دارد تیتر "پروفسور" را قبل از نامش حتما بیاورد، که البته بسیار بجا می بود، اگر درجه پروفسوری ایشان در رشته ای می بود، که در آن مقاله می نویسد. تا جایی که من می‌دانم، ایشان فیزیک ذرات بنیادی خوانده است و استاد دانشگاه در آلمان است و به هر حال زبان شناس و تاریخدان و مردم شناس نیست. "فرهاد آگاه" در اخبار امروز مقاله ای دارد به عنوان "پوپر متفلسف" (http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=47809) که در آن خواننده را به سه نوشته از خودش ارجاع می دهد، که آنها را زیر عنوان "پروفسور فرهاد قابوسی" چاپ کرده است! به هر حال آقای قابوسی به شهادت نوشته های گذشته اش معتقد به راسیسم زبانی است و بر آن است که زبان فارسی علت العلل عقبماندگی ایران است:

ملاحظاتی در عقب ماندگی و تجدد فرهنگ ایران (http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=10581)
جواب مفصل به ادعاهای گزاف آقای قابوسی را همان موقع کسی بنام علی دوستزاده داد (http://www.azargoshnasp.net/Pasokhbehanirani/zabanelamiaranitorkinist.htm) که به نظرم کافی و وافی بود و جایی برای توجیه باقی نمی گذاشت، بخصوص که منابع ارائه شده در مقاله دوستزاده جایی برای بحث باقی نمی گذاشتند. برای همین به اصل مطلب برمی گردم. زبان شناسی، مردم شناسی و تاریخ رشته های بی صاحبی هستند که هر کسی به خودش این حق را می دهد که در باره آنها اظهار نظر کند و خودش را کارشناس بداند و انبوهی را هم مرید و مقلد خود کند. ولی همه این دوستان امکان ندارد که بگذارند دندانشان ا یک پروفسور فیزیک ذرات بنیادی بکشد، حتی اگر او پنجاه کتاب با نام خودش و 120 کتاب با نام مستعار در باره دندانپزشکی نوشته باشد!
و در خاتمه و همینطور برای یادآوری: چندی پیش کیانوش توکلی در پی تماس تلفنی یک کسی که اسمش را نمی آورم، مقاله «ایران ستیزی و خود شیفتگی به سیاق دکتر فرهادقابوسی» را به کل حذف کرد! ربطی هم به این موضوع ندارد.