Skip to main content

جناب ایستا، شما کامنتتان را

جناب ایستا، شما کامنتتان را
Anonymous

جناب ایستا، شما کامنتتان را با یک شعار شروع کرده اید: "نوشته های آقای زهتابی اصلا از بنیاد جعل و افسانه است"! و مدرکی هم که آورده اید این است که: "همینکه مینویسد شهر "سنقر" در لرستان است و مردم آن به سومری ترکی تکلم میکنند!" چه مدرک محکمی برای جعل!
اینکه زهتابی می نویسد سنقر در استان لرستان است، طبیعتا یا می تواند اشتباه او باشد و یا بی اطلاعی او از جغرافیای شهرهای ایران و نه جعل. من خوشبختانه این افتخار را دارم که زبان ترکی را نسبتا خوب می دانم و به کتاب ایشان هم مراجعه کردم. او هیچ جای کتابش ننوشته که مردم سنقر به زبان سومری تکلم می کنند. نسبت دادن این حکم به زهتابی، خود یک جعل است. او نوشته است که مردم سنقر به زبان سومری تکلم "می کرده اند". شما که بهتر از من زبان فارسی را می دانید و مسلما به فرق بین "می کنند" و "می کرده اند" واقفید!
این ادعای زهتابی بر پایه تعدادی اسناد و مدارک است

این ادعای زهتابی بر پایه تعدادی اسناد و مدارک است. البته می توان گفت که زهتابی از این اسناد و مدارک نتیجه گیری نادرست کرده و حکمش غلط است ولی نمی توان به آن را نام "جعل" را داد. مسلما در عرصه علم و تحقیق، دو نفر از بررسی اسناد و مدارک مشخص و یکسان، می توانند به نتیجه گیریهای کاملا متضاد برسند.
باز هم ادعا می کنید که "یک سری کلمات جعلی هم بعنوان کلمات سومری ردیف کرده و ادعا کرده اینها مانند کلمات ترکی هستند!"
من به آنها هم مراجعه کردم. زهتابی هیچ کدام از این کلمات را جعل نکرده بلکه از منابع دیگر آورده و منابعش را هم نوشته. بنابراین اگر جعلی صورت گرفته باشد (که ثابت کردن آن به عهده شماست که ادعا می کنید جعلی هستند) این جعل را زهتابی نکرده است.
در مورد اسم مستعار جناب "آگاه" ایراد گرفته اید. در این دنیای مطبوعات اینترنتی و غیراینترنتی هر کسی می تواند با نام مستعار بنویسد و کسی را هم نمی توان مجبور کرد که اسم اصلی خود را بنویسد. فقط دادگاه صالح است که می تواند این کار را بکند. هر وقت آقای جوادی از جناب آگاه شکایت کردند و به دادگاه رفتند، آگاه مجبور است که اسم اصلی خودش را بگوید. ولی این اجبار در صلاحیت من و شما نیست! دقت کنید که هم من اسم مستعار دارم و با شما بحث می کنم و هم شما اسم مستعار دارید و به زهتابی اتهام جعل اسناد تاریخی و جعل تاریخ را می زنید. یک فرق هم این وسط وجود دارد. منبع مقاله جناب آگاه ایمیل دریافتی از نویسنده است. یعنی حداقل در صورت لزوم، این نشانی وجود دارد ولی در مورد من و شما حتی این نشانی هم وجود ندارد.
جناب آگاه استناد کرده اند که رادیو اروپای آزاد از سیا پول گرفته یا می گیرد و این ادعایش هم برخلاف ادعای شما "بدون مدرک" نیست و سندش را هم ارائه داده است. حالا می توان گفت که این سند کافی نیست.
نمی دانم شما این تناقض رفتاری خودتان را چطور توضیح می دهید که می گویید جناب آگاه چنین حقی را ندارد که چنین تهمتی را بزند ولی در عین حال نه تنها از تهمت به زهتابی توسط جوادی حمایت می کنید بلکه خودتان هم به تهمت زدن می پردازید!
ولی در مورد تخصص: اولا بعضی از سیاستمدران بزرگ همین امروز دنیا در رشته ای که کار می کنند هیچ تخصصی ندارند.
دوما شما طبیعتا حق دارید از جناب آگاه در باره تخصص اش سوال کنید، ولی آیا می توانید این تخصص را مستمسکی بکنید برای رد حرفهای او؟
ثالثا شما در کامنتی در زیر مقاله جناب جوادی در تاریخ 08/17/2015 - 15:24 نوشتنید: " البته حتی یکی از این کامنت نویس های متعصبی که علیه این مقاله نوشته اند کمترین تخصصی در تاریخ و زبانشناسی ندارند. حالا چطور می آیند بدون استدلال منطقی به نظر سنجیده یک دکتر زبانشناس فرهیخته حمله ور میشوند؟! "
من هم بعنوان خواننده کامنتهای شما و ادعاهای تخصصی که مطرح می کنید از شما می پرسم که تخصص شما جناب ایستا در چه زمینه ای است؟