Skip to main content

جناب ایستا در فرهنگ شما هر

جناب ایستا در فرهنگ شما هر
Anonymous

جناب ایستا در فرهنگ شما هر عقیده و هر نتیجه گیری که مخالف عقیده شما باشد، جعل است!
هر نویسنده ای مطلبی برخلاف عقیده شما نوشته باشد جاعل است. هر زبان شناس یا محققی که به نتیجه مورد علاقه شما نرسد جاعل است! بنابراین اصلا نمی شود با شما صحبت کرد چون همه بجز خود شما و موافقین شما جاعل هستند!
شما ترجمه ای از بخشی از کتاب زهتابی را آورده اید و اول آن، از زبان زهتابی نوشته اید: "تاریخدانان امروزی". حالا اگر زهتابی در کتاب خود نوشته است: "تاریخدانان دوره اسلامی" حتما نوشته او جعلی است و زهتابی باید می نوشت "تاریخدانان امروزی" تا ادعای شما ثابت می شد!

فقط برای اطلاع شما این بخش را عینا می آورم تا شما ببینید: "ایلام حکومتینین آرادان گئتمه‌سیله او خلقین دیلی گئنیش خلق کوتله‌لری داخلیندن ابداً آرادان گئتمه‌دی، قالیب یاشادی و ایسلام دؤورو تاریخ‌چیلری طرفیندن "خوزی" دیلی آدلاندی. بو دیل ایندی هم خوزستانین شوش اطرافی و عراقین شوشا یاخین یئرلری، او جمله‌دن "مندلی" شهرینده، همده لرستانین سونقور شهری و اونون گئنیش اطراف کندیستانلاریندا و شاید باشقا یئرلرینده قالیر، خلقین عادی دیلی و انسیّت واسطه‌سیدیر، اؤزوده چاغداش آذری تورکجه‌سینین بیر لهجه‌سیدیر." ص 74
همچنانکه می بینید اینجا برخلاف ترجمه شما صحبتی از "تاریخدانان امروزی" نیست بلکه از تاریخدانان دوره اسلامی صحبت می کند. البته ما می توانیم با همه این اطلاعات مخالف باشیم و همه آنها را نادرست بدانیم. ولی یا شما نمی دانید که نتیجه گیری غلط جعل نیست و یا من نمی دانم که جعل جیست! البته اگر با منطق شما حرکت بکنیم، همه دانشمندان و محققین دنیا جاعل هستند زیرا نتیجه گیریهای هر کدام آنها یا مخالف نظرات شما هستند و از نظر شما جاعلند و یا مخالف نظرات مخالفین شما هستند و از نظر آنها و با منطق شما جاعلند!
من امیدوارم که شما نگاهی هم به کتاب تاریخ ایران باستان حسن پیرنیا و کتاب تاریخ باسنان نوشته چارلز الکساندر رابینسون، ترجمه دکتر اسماعیل دولتشاهی هم بکنید که آنها هم مثل جناب زهتابی وجود بقایای زبان ایلامی در این مناطق را "جعل" کرده اند.