Skip to main content

به نظر من زهتابی گناهی نکرده

به نظر من زهتابی گناهی نکرده
Anonymous

به نظر من زهتابی گناهی نکرده. بالاخره باید از یک جایی نان می خورد. همین آقایان پان ترک نانشان از کجا در میاد؟ این ها روابطشان را با دولت جمهوری آذربایجان و گرگ های خاکستری ترکیه پنهان نمی کنند. به هر حال،

در خصوص انتقال زهتابی به عراق دو روایت وجود دارد. روایت نخست بر نقش محمود پناهیان تاکید می کند:


در همین راستا محمود پناهیان از سران فرقه دمکرات دعوت به عمل آمد که به بغداد برود. وی تیمی را همراه خود به بغداد برد. یکی از افراد همراه وی نیز محمد تقی زهتابی بود. وی در آنجا، ضمن همکاری با رژیم بعث عراق، به تأسیس یک گروه سیاسی چند نفره به نام ”جبهه ملی خلقهای ایران “ دست زد و شعبه‌هایی از آن به تبلیغ قومگرایی در آذربایجان، کردستان، بلوچستان و خوزستان ایران پرداخت.
و روایت دیگر سند نو یافته در میان اسناد ساواک است که به نقش رادمنش و برخی از اعضای استخبارات عراق تاکید می کند. بر اساس این سند، ایرج اسکندری به منبع ساواک در خصوص رادمنش می گوید:
رادمنش با پیشنهاد و نظر روسها به عراق رفت تا با [تیمور بختیار] همکاری کند و قبل از رفتن نیز به مسکو رفت و قصد داشت چندین نفر از جمله احمد طباطبایی را با خود ببرد که در رادیو بغداد گویندگی کنند و هسته ای از توده ای ها در مسکو به وجود آوردند. لیکن طباطبایی با این موضوع مخالفت می کند.پس از آنکه رادمنش چندین بار به عراق رفت و با بختیار ملاقات کرد، یک نفر به نام نجفی که عرب و بیش از 50 سال دارد و در عراق مسئول رادیو فارسی است، به شوروی آمد تا عده ای را با خود ببرد.لیکن چند نفر نپذیرفتند و یک نفر به نام محمد تقی زهتاب را با خود به عراق برد»