Skip to main content

از دوستان و دشمنان دعوت می

از دوستان و دشمنان دعوت می
Anonymous

از دوستان و دشمنان دعوت می شود به این بخش از نوشته آقای قابوسی توجه کنند، تا عمق دشمنی ایشان را با زبان فارسی به عینه ببینند: «لذادر بازگشت به رابطه اساسی زبان و اندیشه چون نتایج فرهنگی و اجتماعی عمومیت زبان فارسی یعنی تعمیم آن بعنوان زبان عمومی سراسر ایران بد از بدتر بوده و در نهایت منجر به تعطیل عقل ، علم و فلسفه در ایران و لذا وضع اسفناک کنونی به لحاظ عقب ماندگی فرهنگی و اجتماعی شده است » یعنی ایشان معتقد است که حرف زدن به زبان فارسی باعث تعطیل عقل می شود و طبعا همه ما فارسی زبانان عاری از عقل هستیم و البته که این اظهارات به هیچوجه نژادپرستانه نیستند و اگر کسی به آقای قابوسی (که ما بالاخره نفهمیدیم پروفسور است یا دکتر!) چنین نسبتهایی بدهد، ایشان یک تلفن به کیانوش توکلی می زند و ایکی ثانیه آقای توکلی با قیچی بزرگش از راه می رسد و می گوید: «نوشته ات را تدوین کن، اگر آقای قابوسی اجازه داد،

چاپش می کنم!» (لطفا نخندید، عین این بلا بر سر نوشته ای از همایون سنجری آمد!)
نشانی مقاله فوق الذکر در اینجاست:
http://www.akhbar-rooz.com/article.jsp?essayId=10581
زبانشناسان نوظهوری که اینجا یکسره بر جدائی "علم" و "سیاست" اصرار می کنند، بد نیست نگاهی به نوشته های آقای قابوسی بکنند، تا ببینند علت اصلی درگیر شدن ایشان در این مباحث چیزی جز انگیزه های سیاسی نیست. یعنی کسی که میلیونها انسان را بخاطر زبان مادریشان فاقد عقل می داند، طبعا می خواهد با ورود به بحث زبان باستانی آذربایجان دامن نژاد خود را از این ننگ (حرف زدن به فارسی و به طبع آن تعطیلی عقل!) پاک کند.

متأسفانه بحث پیچیده زبانشناسی بازیچه گروهی نژادپرست افراطیِ ِ پنهان شده در پشت نقاب هویت طلبی و مبارزه با تبعیض شده است. یعنی همانطور که احمدی نژاد می گفت یک دختربچه سیزده ساله با خریدن وسائلی ساده در زیرزمین خانه اش انرژی هسته ای تولید کرده است، اینها هم فکر می کنند هر کسی می تواند در خانه اش بنشیند و با خواندن یکی و نصفی کتاب زبانشناس شود. از نظر من تا هزار سال دیگر هم نمی شود با قاطعیت گفت که زبان ترکی هزار سال پیش در آذربایجان وجود نداشته است، گزاره علمی این است که «تا کنون شواهدی بر وجود این زبان در آذربایجان تا پیش از حکومت سلجوقیان یافته نشده است» (وممکن است همین فردا یافته شود) و همچنین تز زبان آذری هم تنها و تنها یک تئوری است که گزاره علمی اس این است «شواهد فراوانی بر وجود زبانی همخانواده با فارسی در دست هستند» (و ممکن است همین فردا شواهد جدیدی همه این شواهد تاکنونی را نامعتبر کند) همین و بس. نگاه این دوستان از آنجایی سیاسی، و نه تنها سیاسی که فاشیستی می شود، که می گویند هرکس از زبان آذری حرف بزند و تئوری کسروی را قبول کند، بطور اتوماتیک شوینیست و راسیست طرفدار تبعیض است!
دوستان عزیز! اخمدی نژادیسم که می گویم، منظورم این است. همان پدیده نوین زبانشناسی که می گوید بحث علمی را سیاسی نکنید، شمشیر را گذاشته و می گوید یا قبول کن که سومریها و لولوبیها و ماننائیها و کاسیها "ترک" بودند و کسروی خَر است، یا اگر قبول نکنی پس شوینیست و طرفدار تبعیض هستی! یعنی از نگاه این حضرات پذیرش یک تئوری زبانشناسی معادل است با راسیست بودن.

آنوقت شما می پرسید که چرا جمهوری اسلامی به بهانه محاربه با خدا و ضدیت با ولایت فقیه آدم می کشد و آب از آب تکان نمی خورد؟ چه کسی باید اعتراض کند، وقتی که مدعیان مبارزه با تبعیض خودشان در زمینه زبانشانسی اعتقاد به ولایت مطلقه فقیه دارند و از خوانندگان می خواهند که برای اثبات التزام عملی به ولایت مطلقه ایشان، از تز زبان آذری کسروی توبه کنند؟

اصلا چه کسی گفته که ما ایرانیان با این اپوزیسیونمان لایق حکومتی بهتر از جمهوری اسلامی هستیم؟