Skip to main content

آقاي رازي، شما يا فارسي را

آقاي رازي، شما يا فارسي را
Anonymous

آقاي رازي، شما يا فارسي را بعنوان زبان مادري تان بدقت نمي خوانيد و لذا نمي فهميد، و يا عمدأ خلط مبحث مي کنيد. در همان نوشته اي که آورده ايد:"«لذادر بازگشت به رابطه اساسی زبان و اندیشه چون نتایج فرهنگی و اجتماعی عمومیت زبان فارسی یعنی تعمیم آن بعنوان زبان عمومی سراسر ایران بد از بدتر بوده و در نهایت منجر به تعطیل عقل ، علم و فلسفه در ایران و لذا وضع اسفناک کنونی به لحاظ عقب ماندگی فرهنگی و اجتماعی شده است » "، سخن از بد از بد تر بودن "تعميم زبان فارسي بعنوان زبان عمومي سراسر ايران" است. و نه آنچنانکه شما به غلط نتيچه گيري کرده ايد: "حرف زدن به زبان فارسي" در مورد هر کس!

درک من از آن جمله "عمومیت زبان فارسی یعنی تعمیم آن بعنوان زبان عمومی سراسر ایران" اينست که تعميم زبان فارسي بعنوان زبان عمومي ايران موجب مشکل شدن درک درس ها براي محصلين مدارس در کلاسهاي ايالاتي از ايران مي شود، که

زبان مادريشان فارسي نيست! و اين اشکال سبب مشکل در تحصيلات و کمک به فرهنگ اجتماعي ايران در دانشگاه ها و مراکز فرهنگي ديگر کشور مي شود!

آيا فهم معقول اين نتيچه گيري براي شماي فارس زبان ممکن نبود؟ متاسفم، ولي نتيجه گيري شما نادرست است و مانع يک بحث سازنده عمومي است.