Skip to main content

جناب تبریزی، اگر جز این می

جناب تبریزی، اگر جز این می
Anonymous

جناب تبریزی، اگر جز این می نوشتید، در هویت طلب بودن شما شک می کردم! از نظر شما (و همینطور پدیده نوین زبانشناسی یعنی آقای ائلیار و پروفسور دکتر قابوسی) هر کسی اگر نظری مغایر نظر شما داشته باشد، "نمی فهمد، یا خلط مبحث می کند" اصولا برای شما و همفکرانتان گزینه دیگری وجود ندارد، کسروی نمی فهمد، جوادی نمی فهمد، ریاحی نمی فهمد، مبارز علیزاده نمی فهمد ... . اصولا از نظر نژادپرستان هر کس که مخالف آنها باشد، یا نمی فهمد و یا مغرض است! این یعنی فاشیسم. یعنی یا مثل من فکر کن، یا اگر نمی کنی نفهم و راسیست و مغرض هستی.
و اما در باره تذکر زبانشناسانه شما، خیلی ممنون که به من در مورد زبان مادری ام درس می دهید! و لی بقول مولانا شما سوراخ دعا را گم کرده اید عزیز جان! اگر حرف شما درست باشد و منظور جناب پروفسوردکتر این باشد که: «تعميم زبان فارسي بعنوان زبان عمومي ايران موجب مشکل شدن درک درس

در کلاسهاي ايالاتي از ايران مي شود، که زبان مادريشان فارسي نيست!» آنوقت تکلیف آن پنجاه و پنج یا شصت درصد فارسی زبانی که به زبان مادریشان درس می خوانند چیست؟ آنها چرا عقبمانده هستند و عقلشان تعطیل شده؟ شما در عجله ای که برای دفاع از جناب پروفسور داشتید، گویا اصل مطلب را اصلا نخوانده اید و فقط به نقل قولی که من آورده ام اکتفا کرده اید. واگرنه می خواندید که عنوان مقاله جناب پروفسور این است: "ملاحظاتی در عقب ماندگی و تجدد فرهنگ ایران". یعنی حضرتش ملت ایران کلهم اجمعین را عقبمانده می داند (که حق هم با اوست) و نه فقط غیر فارسی زبانها را. ایشان صریحا زبان فارسی را باعث عقبماندگی تاریخی و فرعنگی ایران می داند زیرا این زبان از نظر ایشان "شعرزده است" (یا ینیلیک افتادم!). پس شما هم اگر می خواهید وکالت متهمی را به عهده بگیرید، اول پرونده جرم را درست بخوانید تا اینچنین مایه .... نشوید. لااقل اصل مقاله ایشان را یکبار، حتی اگر شده یک خط در میان بخوانید و بعد نظر بدهید!