Skip to main content

جناب آقای اقبالی،

جناب آقای اقبالی،
ناصر کرمی

جناب آقای اقبالی،..
از انتشار مطالب روشنگرانهء شما جای تقدیر و سپاسگزاری است. گزاشات شما به تصوراتی که ما از کوبانی و از منطقه داریم مهر تأیید میزند. متأسفانه ایرانیان برای رها شدن از این نظام مرسوم به جمهوری اسلامی، مسائل را از زاویه ای بسیار تنگ نگاه میکنند و نمیدانند که جایگزینی دمکراسی و فارغ شدن از اسلامگرایی و پان اسلامیسم از کوبانی و از رهایی و استقلال هم تباران ایرانی ما کُردها در ترکیه و در عراق و در سوریه میگذرد. ایرانیان نمیدانند که حزب عدالت و توسعهء حاکم بر ترکیه شاخه ای از اخوان المسلمین مصر است، ...

نمیدانند که سپاه اسلامی "داعش" شاخه ای از حزب عدالت و توسعهء ترکیه، اخوان المسلین مصر و سایر ارگانهای رادیکال اسلامی است. نمیدانند که شخص خمینی نمایندهء اخوان المسلمین مصر بود، و اکنون علی خامنه ای، بر شاخص اخوان المسلمین مصر و سایر احزاب رادیکال عرب اسلامی بودن نظام مرسوم به جمهوری اسلامی، سیستم صفویان و قاجاری تُرک تباری را هم بر آن افزوده است.

در سایت ایران گالوبال یک گروه قومی که پیوسته حقوق اقوام، موضوع زبانی و ارتباط دادن زبانهای نوپا و بدون حروف الفبایی را به زبانهای باستانی بین النهرین از جمله سومری، و به تضادهای طبقاتی قومی در ایران دامن میزنند، دست دراز پنهان و آشکار، ترکیه، عربستان سعودی، و داعش، و گروه مأموریّت یافته از سوی پان ترکیسم و پان عربیسم در ایران میباشند، که کوبانی و ملّت کُرد را به چنین روز سیاهی نشانده است،
عملکرد این گروه قومی کمتر از اعمال مخرب داعش، و کمتر از نقش عربستان سعودی و ترکیه در مورد کوبانی و کشتار مردمان کُرد نیست. این گروه چند هدف را دنبال میکنند.
1- با دامن زدن به مسئلهء قومی و زبانی، افکار عمومی را بر متمرکز شدن بر نظام مرسوم به جمهوری اسلامی جلو گیری کنند تا علی خامنه ای سیاست پان ترکیسم و پان عربیسم را بخوبی پیش برد
2- دامن زدن به اختلافات قومی تا جبهه ای متشکل از همه تیره های ایرانی، در همهء جغرافیای ایران، با مردمان کُرد در ترکیه، در عراق، در سوریه، و در جهان صورت نگیرد.
3- تبدیل شدن به نیرویی که در کنار داعش، در کنار ترکیه، و در کنار عربستان سعودی، فشار را بر ملّت کُرد شدّت بخشند، آنارشیسم را در ایران رونق دهند،تا از تشکیل جبهه ای برای کمک رسانی به کوبانی و به مردمان کُرد جلوگیری کنند، در واقع پشت آنها را خالی کنند تا این مردمان کُرد به زانو در آیند.

4- زمینه را بر ای تبدیل کردن ایران به سرنوشت عراق و سوریه و ترکیه مهیا کنند، بدون شک با شکست و از پای درآوردن مردمان کُرد در ترکیه و در سوریه و در عراق جنگ قومی را در ایران آغاز خواهد کرد. که از همین امروز ایرانیان، در قدم اوّل مردمان کُرد باید به این واقعیّت چشم انداز داشته باشند و خود را برای چنین روزهایی آماده کنند.
سنگر دفاع از دمکراسی و سنگر مبارزه با نظام مرسوم به جمهوری اسلامی ایران، سنگر مبارزه با پان ترکیسم و پان عربیسم، سنگر دفاع از آزادی و حقوق بشر و از معنویات و ارزشها در خارومیانه و جهان، امروز سنگر کوبانی و سنگر مردمان کُرد ایرانی تبار در منطقه است.
ایا این موضوع را ایرانیان مشهد، قم، سمنان و یزد و کرمان و تهران، و اصفهان درک خواهند کرد ؟