Skip to main content

A A A اخبار

A A A اخبار
Anonymous

A A A اخبار

Paylaş:
عفو بین‌الملل: پ‌ی‌د حقوق بشر را نقض می‌کند
Cümə Axşamı, 09.09.2015 05:10
گوناز تی وی: سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرده است که " پ‌ی‌د، شاخه پ‌ک‌ک در سوریه، در مناطق تحت کنترل خود حقوق بشر را بارها نقض کرده است".
به گزارش گوناز تی وی، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی در این‌باره اعلام کرده است که‌‌ " پ‌ی‌د در مناطق تحت تصرف خود به بهانه مبارزه با داعش به بازداشت‌های بی دلیل و سرخود دست میزند و حق محاکمه عادلانه را زیر پا می‌گذارد".
در گزارشی که سازمان عفو بین‌الملل پس از دیدار با زندانیان پ‌ی‌د منتشر کرده، آمده است که " پ‌ی‌د به بهانه مبارزه با داعش، حقوق تمامی مخالفان مدنی و غیرنظامیان را زیر پا می گذارد".

بنا بر این گزارش، بعضی از مخالفین مدنی پ‌ی‌د تا زمانی که محاکمه شوند برای یکسال در زندان‌های این گروه حبس می‌شوند و از محاکمه عادلانه نیز برخوردار نیستند.
لاما فاکیح(Lama Fakih) یکی از متخصصان ارشد مدیریت بحران سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه ای که در سایت رسمی سازمان عفو بین‌الملل منتشر شده، گفته است:" پ‌ی‌د در مناطق تحت تصرف خود نباید به بهانه مبارزه با تروریسم حقوق اشخاص را زیر پا بگذارد".
وی افزوده است:" اشخاص نباید به بهانه‌های غیر مستند امنیتی و بدون دلیل حبس شوند. ساکنین مناطق تحت تصرف نباید سرخود دستگیر شوند و همچنین باید شرایط محاکمه عادلانه آنان فراهم شود".
پ‌ی‌د که شاخه گروه تروریستی پ‌ک‌ک در سوریه محسوب می‌شود، پیشتر به پاک‌سازی اتنیکی غیرکُردها در مناطق تحت تصرف خود متهم شده بود