Skip to main content

با سلام جهت اطلاع همگان

با سلام جهت اطلاع همگان
Anonymous

با سلام جهت اطلاع همگان

اخبار

یوروپول : درآمد پ ک ک از مواد مخدر بین 1.5 تا 3 میلیارد دلار در سال است
Şənbə, 11.09.2015 07:00

گوناز تی وی : خبرگزاری آنادولو بنا به گزارش یوروپول گزارش داده است که بزرگترین منبع درآمد پ ک ک از راه قاچاق مواد مخدر می باشد
به گزارش گوناز تی وی این خبرگزاری گزارش داده است که پ ک ک از راه درآمد حاصله از مواد مخدر سالانه 1.5 تا 3 میلیارد دلار کسب می کند که از این منبع برای خرید سلاح استفاده می کند.
یوروپول همچنین ادعا کرده است که بزرگترین کارتل مواد مخدر در کل اتحادیه ی اروپایی پ ک ک می باشد.
این گزارش از سوی چندین نهاد سازمان ملل متحد نیز مورد تایید قرار گرفته است. در برخی از این گزارش ها میزان در آمد پ ک ک از راه فروش مواد مخدر به کودکان 8 تا 12 ساله ، بین 500 میلیون دلار تا 2.5 میلیارد دلار اعلام شده است که رقم بسیار بزرگی می باشد.
این گزارش ها همچنین تایید کرده اند که پ ک ک ، اقلیم کردستان را نیز به کشتگاه خشخاش و گیاهان مخدر دیگر تبدیل کرده است.
همچنین تایید شده است که این گروه تروریستی در تولید هرویین نیز بسیار پیشرفت داشته و از سوی دیگر در تمامی مراحل تولید ، ترانزیت و پخش مواد مخدر دست دارد.
همچنین پلیس امنیت تورکیه گزارش داده که ظرف سال جاری 28 هزار 289 مورد عملیات بر علیه قاچاق مواد مخدر انجام داده و در آنها 44 هزار 762 نفر را در ارتباط با مواد مخدر که برای پ ک ک به طور مستقیم و غیر مستقیم کار می کردند دستگیر کرده است.
در 9 ماه گذشته 21 تن و 713 کیلو ماری جوانا ، 5 تن و 769 کیلو هرویین ، 339 کیلو تریاک ، 242 کیلو کوکایین ، 140 کیلو نیز مواد مخدر دیگر کشف و ضبظ شده است.
همچنین 3.5 میلیون قرص اکستازی ، و یک میلیون قرص دیگر از انواع روانگردانها از پ ک ک به دست آمده است.