Skip to main content

مساله ی دوم اشاره ی وی به

مساله ی دوم اشاره ی وی به
Anonymous

مساله ی دوم اشاره ی وی به داستان پوریم و استر است که وی بدون هیچ ادله ی تاریخی آنرا به عنوان یک واقعیت رخ داده در تاریخ قبول کرده و توجیه می کند که مردم یهود با آوردن هخامنشیان از شمال برای قتل عام مردم خاورمیانه "نسل کشی پوریم" را انجام می دهند. وی برای اینکه ثابت کند "هخامنشیان وحشی بوده اند" ، "دسیسه ی قوم یهود" را در حالی مطرح می کند که هیچ قسمت از این داستان به لحاظ منطقی حتی نزدیک به واقعیت هم نیست! چه برسد به اینکه خود واقعیت بوده باشد.

اولا ما هیچ سندی نداریم که در آن "پارس" به عنوان یک واقعیت"هندو اروپایی" در قبل از هخامنشیان مطرح شده باشد. دوما آمدن آنان به منطقه تا تاسیس هخامنشیان هزار سال طول کشیده است و این مساله با داستان اسارت یهودیان در بابل و سپس آزادی آنان همخوانی ندارد و چنین دسیسه ای آنهم در 3500 سال پیش ناممکن است(توجه کنید که داستان مزخرفی سر هم کرده است یهودیان یک نقشه ی 1000 ساله می کشند تا هخامنشیان را به منطقه آورده مردمان دیگر را نسل کشی کنند! آنها هم قول 1000 ساله شان را عمل می کنند!) سوما اگر این همه مردم و اقوام در منطقه نسل کشی شده بودند باید دست کم 90% از مردم خاورمیانه در بعد از آن کلا از ریشه ی یهودی می بودند و چیزی از تمدن مصر که بعدا مسیحی شد ، یونان ، آشور و.... باقی نمی ماند. نه اینکه یهودیان همچنان قومی کم جمعیت می بودند.
چهارما هخامنشیانی که اسامی شاهانش کلا یونانی است ، داستان کوروش در آن برگرفته از داستان تاسیس شهر رم است ، سکه ی مضروب امپراتوری ندارد ، معماری یی از خود برجای نگذاشته است ، هیچ دین و باور مستقلی نداشته است کلا چگونه می تواند وجود خارجی داشته باشد تا به همراه یهودیان نسل کشی کرده باشند؟!
این چه قومی(هخامنشیان) است که مجسمه هایش (گاو بالدار ، عقاب و ...) همگی کپی شده از آشور است و قوم مستقل تلقی می شود؟ توجه داشته باشید که گاو بالدار نشانگر باورهای دینی آشوری است و همین طوری برای زیبایی شهر ساخته نشده است.