Skip to main content

چرا هخامنشیان هیچ ویژگی منحصر

چرا هخامنشیان هیچ ویژگی منحصر
Anonymous

چرا هخامنشیان هیچ ویژگی منحصر به فرد ندارند که آنها را با آشوریان متمایز کند؟ و مهمتر از همه چرا داستان های مربوط به هخامنشیان و اسامی آنان به اضافه ی اسامی پارس و ماد هزاره ها قبل از تبلور تاریخی شان در منطقه موجود بوده اند؟ مگر نام ، داستان و ویژگی های چیزی که در آینده بوجود بیاید از هزاران سال قبل می تواند وجود داشته باشد؟
و دست آخر آنکه چگونه کوچ یک گروه به منطقه(هخامنشیان) هزار سال طول می کشد اما نسل کشی کل مردم منطقه تنها ظرف دو روز انجام می شود؟!
لازم به ذکر است که در مورد اینکه چیزی به نام هخامنشیان و ماد وجود خارجی نداشته اند نگارنده ی این مطالب ادعاهایی علمی و تاریخی دارد که در این نوشته نمی گنجد اما اینکه ادعای پورپیرار در مورد "نسل کشی پوریم" نادرست است لازم دانستم تا این مطالب مطرح شوند.

در پایان باید بگویم که اینکه یهودیان هماره ذهنیتی اقلیتی داشته اند و بزرگان و ثروتمندان و تجار و فیلسوفان زیادی را تحویل جامعه ی بشریت داده اند این "یک حماقت محض است" که سیاه نمایی شود و "آنان را ملتی شیطانی" بنامیم. به اعتقاد نگارنده یهودیان در تمامی عرصه ها ملتی "پدیدآورنده ، کوشا و بزرگ" بوده اند که اگر انان را در تاریخ بشریت نقشی نمی داشند شایند انسان مدرن امروزی هنوز در دوره ی تاریک قرون وسطی قرار می داشت.
از این رو نگاه دسیسه وار و شیطانی به قوم یهود و یا هر قوم دیگری در بطن خود نژادپرستی است و یک برساخته ی ابلهانه ی تاریخی می باشد. باید پرسید که خدمات یهود به جامعه ی بشریت چه چیز منفی عرضه نموده است که به هراس از آنان دامن زده می شود؟ آیا این دانشمندان و فیلسوفان یهودی نبودند که سهم بزرگی از آموزش علم و ترقی به بشریت را بر دوش گرفتند؟ آیا اینها همان یهودیانی نیستند که آلمان نازی قصد داشت آنان را از روی زمین پاک کند؟ آیا یهودیانی که یکی از متمدن ترین ملتهای خاورمیانه هستند کمترین میزان از سرزمین های خاورمیانه را در اختیار ندارند؟ پس چگونه ملتی که تا این حد مورد ظلم قرار گرفته است به عنوان "شیاطین" به خورد جامعه داده می شوند؟
چند نکته در مورد اسراییل :
در پایان لازم می دانم که اسراییل را با کشوری مانند ایران مقایسه کنم.