Skip to main content

در اولین بحث باید بگویم که در

در اولین بحث باید بگویم که در
Anonymous

در اولین بحث باید بگویم که در بعد از فروپاشی امپراتوری عثمانی و استعمار انگلیس ، مردم یهود و عرب به صورت مختلط در اسراییل کنونی زندگی می کردند و یهودیان قدرت را به دست گرفته و دست به تشکیل کشور مستقل زدند. آنها از کرات دیگر به منطقه نیامند بلکه قدیمی ترین ملت ساکن در آنجا بودند. و اینکه بعد از تشکیل اسراییل بازماندگان هولوکاست را به این سرزمین دعوت نمودند یکی از اساسی ترین حقوق آنان بود. یعنی می خواستید مردم خود را همچنان در اروپا به امان "یهودی ستیزان" آنهم با تجربه ی هولوکاست رها می کردند؟

در بحث دوم باید بگویم که حقوقی که در اسراییل برای اعراب به رسمیت شناخته شده است بسیار بالاتر از حقوقی است که در ایران برای ملت ترک شناخته شده است. توجه کنید که هنوز نام ملت ترک در ایران رسمیت ندارد و نژاد و قومیت و تاریخ و زبان آنان انکار می شود چه برسد به رسمیت زبان ترکی در ایرانی که بزرگترین گروه قومی در آن ترک ها هستند.
در بحث سوم باید گفت بعد از حکومت یکهزارساله ی ترکان بر ایران با یک کودتا این سرزمین به دست هویت فارس افتاد. این درحالیست که در سرزمین های کنونی اسراییل نه دولتی عرب و نه دولتی یهودی در هزاره ی اخیر وجود نداشت و حاکم مطلق منطقه دولت عالیه ی عثمانی بود و در بعد از تجزیه ی امپراتوری هر دو(یهود و عرب) برای کسب هویت ملی این سرزمین در سطح یکسانی بودند. این درحالیست که ایران به دست هویت فارس "غصب" شد و این اشغالگری هویت نزدیک به یک سده است که با قدرت و حدت تداوم دارد. یعنی بین ایران و اسراییل اگر قرار باشد یکی را اشغالگر بنامیم بی شک این ایران است که دولتی جعلی و اشغالگر است. و این ایران است که دهها هزار نفر ترک را تنها بدلیل خودمختاری "حکومت ملی" به خاک و خون کشید و این ایران است که سرزمین های ترک را از این ملت تخلیه نموده و با شیطنت ملل دیگر را در آن جایگزین می کند
Mahboub AMRAHY
محبوب امراهی
23.03.2015
آنکارا
گوناز تی وی