Skip to main content

قبلا هم سئوال کردم که در

قبلا هم سئوال کردم که در
کیانوش توکلی

اقای لوایی گرامی /قبلا هم از شما سئوال کرده بودم که در زمینه مسایل اتینکی نمی شود یک بام و دو هوا بود مثلا شما و اقای اوبالی در مصاحبه تلویزونی بار ها اعلام کرده اید که خواهان حقوق حداکثری برای ترک های آذربایجان تا حد جدایی از ایران هستید ولی در قبال خواست حداقلی پ کک در ترکیه انان را تروریست می نامید.بر طبق توافقی که ما بین کردها و دولت اردوغان امضا شد، خواستهای فدرالی کردها درچارچوب ترکیه بود ولی به دلیل موضوع داعش و گسترش فعالیت پ کک در سوریه از یکسوو از طرف دیگر مشکلات داخلی و خارجی که برای دولت اردوغان پیش امد، (اسنادی که بدست امریکایی ها در حمله ای که به یکی از پایگاههای داعش در سوریه افتاد ، نشان از همکاری ترکیه با داعش راداشت )

و همین موضوع موجب شد که دولت ترکیه با داعش و پ ک ک اعلام جنگ نماید و از سیاست بی طزفی نسبت به داعش فاصله گیردولی در عمل نوک تیز حمله و بار اصلی حملات اف 16 های ترکیه بسوی پ کک نشانه رفته است.
در انتخابات اخیر هم دیدیم که دولت رفاه و توسعه نتوانست به تنهایی دست به تشکیل دولت بزند. از این رو نیازمند حمایت احزاب ناسیونالیست ترک بود. این دو واقعه موجب تغییراتی در خط مشی ترک ها در قبال داعش و شکست روند مذاکرات با پ کک شد . بنظر من ترک های ایران نبایستی از سیاست دولت ترکیه که می تواند کاملا اشتباه آمیز باشد، پیروی نمایند بهر حال تفاوت مذهبی بین ترک های این دو کشور غیر قابل چشم پوشی است ؛ داعش عملا اعلام کرده است که قصد کشتن 150 میلیون شیعه در جهان را دارد و این موضع خیلی پیجیده ای نیست که ترک های آذری در دوسوی مرز ان را ندانند. ماهیت جنایت کارانه اهداف داعش برکسی پوشیده ای نیست که خلافت اسلامی شام و عراق (که باندازه کشور انگلستان وسعت دارد) خطرناک ترین سازمان ترویستی و ضد تمدنی جهان است و هر انسان ازاده ای می باید از این سازمان شبه فاشیستی نه تنها فاصله بگیرد بلکه با ان در حد خود مبارزه کند (اگر داعش تا این حد قدرت مند شد به دلیل بازی سیاسی برخی از کشورهای منطقه از جمله ترکیه با ورق داعش بود) در حالی که کشور ترکیه تنها کشور دمکراتیک اسلامی بود که می بایسست در اتئلاف ضد داعش سردمدار مبارزه با این سازمان ضد بشری و ضد تمدنی می بود .