Skip to main content

چند گلام با کسانیکه سنگ قوم

چند گلام با کسانیکه سنگ قوم
Anonymous

چند گلام با کسانیکه سنگ قوم و تبار به سینه میزنند.
اسلام و عرب پس از فتح ایران نتوانستند به تمدن و فرهنگی نوینی دست پیداکنند.+روزگا رکنونی عرب ومردم ایران شاهد این ادعاست.
ترکان چه خود را ایرانی بدانند و یا ندانند همواره مدافع اسلام ومروج اسلام بودند و دو دولت صفووی و عثمانی از روزگار خود عقب ماندند. اردوگان و خمینی نماینده تشیع و عثمانی هستند ونه مروج ازادی و انسانیت . دو جریان عثمانی و ترکان صفووی بیش از بیش فرصت داشتندتابه ابادانی و اشاعه فرهنگ ودانش بپردازند . دوران 150 ساله قاجار نشان میدهد که قاجار ها توان اداره کشور را نداشتند و پایان ان به انقلاب مشروطه رسید. ما شاهد هسیم که در کشور اذربایجان زیر نظر دولت شوروی نیز هیچ پیشرفتی صورت نگرفت . بنا بر این زبان چه ترکی ویا پارسی ویا چینی مقصرنیست.

اما چرا مردم پارس زبان را ملت غالب معرفی میکنند ؟ جز یک دروغ بزرگ نامی دیگر ندارد.رهبران ترک نمیخواهند به تاریخ تسلط ترکان و بویژه تاریخ 150 ساله قاجار توجه کنند.نقش قاجار ها در ایران وتاثیر ان در دوران ما چیست هنوز پاسخی داده نشده است. پس از جنگ دوم رهبران چپ و روشنفکران ترک متاثر از دولت شوروی یعنی فرمانبر شوروی شدند و از خود فکر مستقلی نداشتند. بنظر من مسئله بیشتر روانی است چرا که نگاه به گذشته برا ی روشنفکران حاصلی جز تاسف ندارد و می دانند که فقط برده بوده اند ونه کاروان سالار قوم تبار .