Skip to main content

حرکت ملی آزربایجان جنوبی,

حرکت ملی آزربایجان جنوبی,
Anonymous

حرکت ملی آزربایجان جنوبی, جنبشی پیش روست که در جهت برقراری دولت-ملت آزربایجان جنوبی و استقرار سیستمی انسانی, دموکراتیک و مردمی مبارزه میکند.یعنی قدم در راهی کذارده اند. که ملتهای سعادتمندی همانند نروژ, فنلاند, اسلاواکی و دیگران با موفقیت طی کرده اند. آقای جداری تا تکلیف خود را با جنایات مخوف حکومتهای کمونیستی و اردوگاههای مرگ سیبری مشخص نکرده اند, تا در قبول تز دیکتاوری پرولتاریای خود تجدید نظر ننموده اند, تا دستاوردهای سوسیال دموکراسی اروپائی را که خود نیز از ثمرات آن بهره مندند ارج ننهاده اند, تا فقر اقتصادی-سیاسی-اخلاقی-فرهنگی آلمان شرقی با غنا-دموکراسی-اومانیسم آلمان غربی, کره شمالی و جنوبی, اتحاد شوروی و فنلاند را ندیده اند, سخن از عدالت و انسانیت زدنشان همانند عدالت و انسانیتیست که اسلام و نازیسم نیز مدعی ان بوده و هستند. ایشان بهتر است قبول کنند که با ارتجاعی خواندن ,

بد و بیراه گفتن , جسباندن برچسب های منفی, حافظه انسانها را به سخره گرفتن و شلیک رگبار نفرت, حرکت ملتی آزربایجان دست از مبارزه نخواهد کشید.
از دید اومانیستی حیدر عمو اوغلو یک مشروطه چی ضد استبداد بود و خدماتش به انسانها در این محدوده قابل ارزیابیست ولیکن ایشان با استفاده ابزاری از نام و یادش و همردیف قراردانش با تروریستی همانندجزنی و یا انسان بدنامی مثل ایت الله کیانوری ارج و قربش را کم می کند. از همه بدتر با بزرگنمائی بعد ایدئولوژیک و درونی او, وی را شریک جرم لنین, استالین, پول پوت, چائوشسکی, بریلینگوئر و دهها آدمخوار از این نوع می سازد. پیشه وری بزرک است بدلیل دولتی که برقرار کرد و دست اشغالگران نژادپرست را از وطن -ولو برای یکسال- کوتاه نمود . رسولزاده مقام بالائی دارد چراکه اولین دولت-ملت مدرن, دموکراتیک و سکولار شرق را آنهم صد سال پیش بر قرار کرد. ائلچی بیگ, شخصیت والائی دارد چونکه رهبر حرکت رهائی بخش مردم در مبارزه بر علیه استعمار شوروی کمونیستی بود. تاریخ و انسانها عمل و نتیجه مبارزات شخصیتهای ملی خود را با حروف درشت ثبت می کنند و لیکن افکار و ایده های آنان , عادات و رفتارشان و دیگر خصیصه های اینچنینی را تنها در جزئیات, حاشیه و یا داخل پرانتز اضافه می نمایند.
اینکه در کاپیتال, چه باید کرد, مانیفست و انبوه کتابهائی که شما مطالعه کرده اید از زبانشناسی جیزی نوشته نشده است دلیل بر این نیست که وجود ندارد. ترکی زبانی التصاقیست همانند سومری و عیلامی. گرامر آنها بسیار شبیه همدیگر است و علیرغم فاصله 5000 ساله با ترکی امروزی, هنوز هم میتوان صدها لغت مشترک با معنی یکسان در هردو زبان یافت.
آقای جداری شما قهرمان مبارزه طبقاتی نبوده و نیستتید بلکه این سوسیال دموکراتهای اروپائی بودند و هستند که رفاه بیشتر, امنیت روانی, بهداشت عمومی, تحصیل رایگان, بیمه بیکاری, حق حیات, حق داشتن سرپناه, حق طعام , دموکراسی و غیره را برای طبقات زیرین جامعه, بکمک رای خود ستمدیگان با مبارزات ثمربخش شان تامین کرده اند. اکثریت بزرگ مبارزین حرکت ملی آزربایجان جنوبی, سوسیال دموکرات هستند و موتور جنبش همان توده هائی هستند که شما ادعای دروغین دفاع از انان را دارید.