Skip to main content

در جواب به آقا و یا خانم (

در جواب به آقا و یا خانم (
lachin

در جواب به آقا و یا خانم ( چهار مرحله ) که نوشته بودند..( ولی اما زبان ترکی و زبان آذری ، زبانی فاقد الفبا و فاقد خط نوشتاری و فاقد کتاب لغت و فاقد یک اثر و فاقد هویت و فاقد اصالت و تاریخ و بومیت با ریشه ای بیگانه اویغوری مغولی فارسی عربی )...
1- خطّ زبان ترکی مثل اکثر زبان های اروپائی از جمله آلمانی, انگلیسی, فرانسوی,اسپانیائی و .... از « لاتین» بر گرفته شده است. همین طور که زبان فارسی که با الفبای عربی نوشته می شود.
2- کتاب لغت « محمود کاشغری.. دیوان لغات التّرک» یکی از اولین کتاب لغت ترکی است.
3- بزرگترین اثر ترک ها ( شاهنامه ماناس قیر قیز ها می باشد که بیش از 500000 , پانصد هزار بیت اشعار دارد که به وسیله دولت قیرقیزستان به عنوان طولانی ترین شاهنامه جهان در یونسکو به ثبت رسیده است.
https://fa.wikipedia.org/wiki/%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%B3
4-هویّت ترکها در

جهان بوسیله « اورهان پاموک» با برنده شدن جایزه نوبل در رشته ادبیّات در سال 2006 به جهانیان شناخته شد.
هویّت ترک ها بوسیله « لو لاندو» آزربایجانی و برنده جایزه نوبل در رشته فیزیک در سال 1962 به جهانیان شناحته شد.
5- اصالت ترکها به وسیله سفینه فضائی « ویجر 3» در سال 1977 به فضا پرتاب شده بود به جهانیان ثابت شد. این فضا پیما حامل صفحه طلائی مشهور ( کارل سیگان) بوده و داری موسیقی ( موغام) آزربایجانی است. این فضا پیما چندی است که از منظومه شمسی عبور کرد .
6- اصالت ترکها بوسیله ثبت ( موسیقی موغام) به عنوان « تنها فرهنگ شفاهی برای بشریّت» در سال 2003 به وسیله یونسکو به جهانیان ارائه شد.
7- تاریخ ترک ها با کشته شدن « کوروش» به وسیله ملکه سرزمین ترکان , و با علم نجوم همراه با ساختن رصد خانه مراغه در زمان هلاکوخان رابطه مستقیمی دارد. نقطه اوج این تاریخ در انقلاب مشروطیّت بود که برای اولین بار,صدای آزادی را در شرق پیچاند.