Skip to main content

شاهد عینی: در حادثه غرق شدن

شاهد عینی: در حادثه غرق شدن
Anonymous

شاهد عینی: در حادثه غرق شدن «آلان»، قاچاقچی و قایقران پدرش بود

العربيه.نت – عهد فاضل

یک مادر عراقی به زینب عباس که دو فرزندش را در حادثه غرق شدن قایق حامل پناهجویان در سواحل ترکیه، از دست داده، در یک فیلم ویدیویی، اظهاراتی برخلاف گزارش‌های رسانه‌ای، درباره حادثه غرق شدن «آلان کردی» روایت کرده است.
به گزارش العربیه او که از نجات‌یافتگان آن حادثه دلخراش بود، می‌گوید پدر «آلان»، کودک غرق شده سوری، قاچاقچی اصلی و خودش نیز هدایت قایق را بر عهده داشت.
ین در حالی است که پیشتر رسانه‌های بین‌المللی بویژه در ترکیه، گزارش داده بودند که یکی از شهروند این کشور قایق را هدایت می‌کرده است.

این خانم عراقی که دو فرزندش به نام‌های حیدر و زینب را در این حادثه از دست داده، تاکید می‌کند، پدر «آلان» قاچاقچی اصلی این سفر دریایی بوده است. در آن حادثه علاوه بر آلان شماری دیگر از جمله دو فرزند این خانم عراقی جان خود را از دست دادند.

تصویر کودک غرق شده سوری«آلان»، به شکل گسترده‌ای در جهان منتشر شد و به عنوان سمبل بحران آوارگان سوری تبدیل شد. علاوه بر آلان، برادر و مادرش نیز جانشان را از دست دادند.

زینب عباس در این فیلم ویدیویی با انتقاد از پدر کودک سوری افزود:«پدر آلان می‌گوید که یک خانواده عراقی از قایق فرار کردند. این خانواده عراقی کجاست؟».

گفتنی است که هنوز صحت گفته‌های این مادر عراقی از سوی منبعی مستقل به جز خود او تایید نشده است.