Skip to main content

کارایلان: در حملات هوایی و

کارایلان: در حملات هوایی و
Anonymous

کارایلان: در حملات هوایی و زمینی تاکنون ما تلفاتی آنچنانی نداشته‌ایم. برخی از رفقای ما به شهادت رسیدند که بسیار گرانقدر بودند, اما آمارها آنچنان زیاد نیست. برخی روزنامه‌ها ادعا کرده‌اند که «دو سوم پ.ک.ک نابود شده». تمامی این تبلیغات سوء برای ایجاد جوی مناسب مطابق منافعشان تا زمان انتخابات 1 نوامبر است. فراخوان‌ها برای صلح بسیار ارزشمند است, اما هرگاه آ.ک.پ حملات به رهبرمان, خلقمان و نیروهای ما را متوقف ساخت, آنگاه انجام مذاکرات ممکن خواهد بود. اگر تلاشی شود, مسلما به نتیجه خواهد رسید».درخواست کنم جنگ را متوقف سازند, به قول من نخواهند کرد به همین دلیل حرف زدن دیگر معنایی ندارد» و این که اگر اوجالان بگوید «جنگ را متوقف کنید» آنگاه موضع‌گیری پ.ک.ک چگونه خواهد بود؟» گفت


«مراد کارایلان» عضو شورای رهبری پ.ک.ک گفت: آنهایی که خواستار متوقف شدن جنگ هستند, باید بخوبی بدانند که این جنگ از سوی اردوغان آغاز شده است. اردوغان برای کسب 400 کرسی پارلمان جنگ را شروع کرد».

مراد کارایلان, عضو شورای رهبری پ.ک.ک در مورد مسایل سیاسی کردستان و ترکیه با خبرگزاری فرات مصاحبه‌ای انجام داد.

وی در مورد ادعای مقامات ترکیه مبنی بر اینکه «پ.ک.ک از روند صلح سوء‌استفاده کرد و تسلیحات سنگین در منطقه مستقر ساخت» را دروغ محض خواند.

کارایلان گفت:«ما تا به آخر صادقانه در قبال روند صلح برخورد کردیم, ولی پاسخ مناسب آن به ما داده نشد. اگر رهبر آپو در اوایل سال 2013 روند حل و صلح را آغاز نمی‌کرد, جنگ بزرگ آن موقع روی می‌داد. ما تدارکات جنگ را هم به اتمام رسانده بودیم. اگر به جنگ سال 2012 و سطح آن بخوبی نگاه کنیم, می‌بنینیم که همه‌چیز آشکارا دیده می‌شود. در آن سال در بسیاری مناطق سیستم دولت فلج گردانده شد. از 19 ژوئن 2012 تاکنون قریب 80 درصد جغرافیای جولمرگ تحت کنترل گریلاها قرار دارد. اما دولت آ.ک.پ و مقامات دولت مصرانه حقایق را از مردم پنهان می‌کنند. مثلا در مورد جنگ اورامار گفتند «کمین و یا دام و خیانت» است. درحالی که در آن منطقه جنگی 5 روزه بسیار سنگین روی داد. بخاطر اینکه حقایق را از مردم پنهان کردند, چنان به نظر رسید که انگار تنها یک انفجار روی داده است. بطور خلاصه, موقعیت ما بسیار استحکام یافت. بدون‌شک در جریان گفتگوهای صلح هم ما در برابر سیاست‌های نابودگرانه از خود دفاع کردیم».

نیروی جوانان در داخل شهرها

کارایلان در مورد رابطه «جنبش جوانان انقلابی, ی.د.گ ـ ه» با پ.ک.ک گفت:«این نیرو سازمان جوانان است که بر بنیانی قانونی ـ دموکراتیک تشکیل شده است. جنبشی است که جوانان آن را متأثر از جنبش ما سازماندهی کرده‌اند. اینکه اعضای آن جنبش را عضو پ.ک.ک بنامند, اشتباه است. جنبش ی.د.گ ـ ه سازمانی مردمی و گسترده متکی بر قانون است, اما دولت آن را غیرقانونی اعلام کرد. به آن جنبش حمله برد.»

کارایلان افزود:«جنبش ی.د.گ ـ ه جنبشی قانونی است و دولت ترکیه بخاطر منافع خود آن را غیرقانونی اعلام کرد. تاجایی که من می‌دانیم مدیریت جنبش ما دو بار تصمیم گرفت که آن جنبش سلاح بدست نگیرد. رفقای جوان هم مدام مطابق آن تصمیمات رفتار می‌کنند, ولی بخاطر فشارهای مضاعف پلیس با وضعیتی سخت روبرو شدند.»

کارایلان تأکید کرد:«جنبش ی.د.گ ـ ه امروزه در داخل جامعه دارای اعتبار بسیار زیاد و جدی است. در داخل این جنبش که می‌توان آن را «نیمه مسلح» دانست, کادرهای کوهستان جای نمی‌گیرند. آن جنبش متشکل از دانشجویان, اصناف, روستائیان و کارگران است».

وی در ادامه اظهار کرد که دولت ترکیه مدام تلاش می‌کند جنگ را دامن زند, ولی عادی‌سازی مگر با توافق دوجانبه بنیادین انجام گیرد. اگر چنین توافقی انجام گیردو صلح برقرار شود, آنگاه ممکن است ک.ج.ک جوانان را فراخواند که شیوه عملکرد خود را تغییر دهند. درغیر اینصورت , با ادامه حملات پلیس و عدم ضمانت, کسی حق نخواهد داشت خطاب به جوانان بگوید «به خانه‌هایتان بازگردید. زیرا زمان درخواست از جوانان برای بازگشت به خانه , گذشته است».

شایعه دیدار دولت با اوجالان

کارایلان در مورد این پرسش که «ادعا می‌شود هیأت دولت با اوجالان دیدار می‌کند و اوجالان به دولت گفته که اگر من :

«در این زمینه تاکنون چیزی به اطلاع ما رسانده نشده است. زیرا جنگ کنونی اساسا با تحمیل انزوا علیه امرالی آغاز شد. هم‌اکنون انزوایی سنگین علیه رهبر آپو تحمیل می‌شود و جنگ روانی ادامه دارد. مقامات دولت با چه رویی به