Skip to main content

نویسنده می گوید " زبان حکومت

نویسنده می گوید " زبان حکومت
Anonymous

نویسنده می گوید " زبان حکومت و زبان رسانه اگر زبان حقیقت بود می بایست اولویت به دریاچۀ ارومیه داده می شد "
از ایشان باید پرسید چرا باید دریاچه ارومیه اولویت داشته باشد اما به دریاچه هامون یا زاینده رود که الان کاملا خشک شده یا نشست دشت مشهد بخاطر خشکسالی یا خشک شدن بزنگان بی اعتنا بود آنها را به امان خدا رها شود؟ چرا در حالیکه مردم آب شیرین ندارند رسانه ها صبح تا شب مرثیه خوان آب شور دریاچه ارومیه باشند؟ ستاد احیای دریاچه ارومیه از سوی دولت تشکیل شده اما دریاچه هامون به امان خدا رها شده و صدها هزار سیستانی مجبرو به مهاجرت شده اند چون این دریاچه آب شیرن بود و آب آن برای کشاورزی و ماهی گیری استفاده میشد.

مگر شما مدام فارسها را کویرنشین خطاب نمی کنید بگذارید ارومیه خشک شود تا شما هم حال هموطنان دیگر خود را درک کنید؟ گهی پشت به زین و گهی زین به پشت!
مگر مردم قم و کاشان در جوار دریاچه نمک زندگی نمی کنند؟ دریاچه نمک قم زمانی مثل دریاچه ارومیه آب داشت اما بمروز زمان خشک شد.
شما ترکها مگر خونتان رنگین تر از بقیه است که همیشه باید در راس اخبار باشید و همه ملت کار و زندگی شان را تعطیل کنند و به شما خدمت کنند.
دریاچه ارومیه خشک شد چون با پول ملت دهها سد ساختند و آب پشت این سدها را برای توسعه کشاورزی در آذربایجان غربی و توسعه بی حساب و کتاب صنعت در آذبایجان شرقی و تبریز مصرف کردند این آبها را که به جای دیگر نفرستادند. دریاچه ارومیه خشک شد چون دو طرح انتقال آب از سپیدرود که مهمترین منبع تامین آب دریاچه ارومیه است برای صنعت و نیروگاه و فولاد تبریز مصرف شد. دریاچه ارومیه خشک شد چون آنها که باید کنترل مرزهای شرقی و جلوگیری از ورود مواد مخدر و مهاجر غیر قانونی را انجام می داد پروژه انتقال آب به تبریز اجرا می کنند. دریاچه ارومیه خشک شد چون پول مملکت صرف توسعه 20 برابری کشاورزی در آذربایجان غربی نسبت به اول انقلاب شد. درایچه می خواهید باید دست از بلندپروازی بردارید نه اینکه دئباره پول مملکت صرف باج دادن به کشاورزانی بشود پول از دولت بگیرند اما کشاورزی نکنند و آب
درباره خواست تحصیل و تدریس به زبان مادری که شما از پیش خود آنرا خواست آذربایجانیها می نامید باید گفت این طرح اگر اجرا شود عملا به معنی تجزیه آذربایجان از ایران است چون اولا همین مختصر ارتباط مردم ایران با آذریها قطع میشود دوما اگر زبان فارسی از آذربایجان برچیده شود ماندن شما در ایران برای مردم ایران از نظر اقتصادی و سیاسی معنایی ندارد و آنها خودشان شما را جدا می کنند و نیازی به تجزیه طلبها نیست چون در آن هنگام آذربایجان میشود برای ترکها اما ترکها در تمام ایران شریک میشوند و مردم ایران به این خسران رضایت نمی دهند.(همین الان نیز ترکها در هر گوشه مملکت حضور دارند اما ایرانیان کمی می بینید که به آذربایجان بروند در این چند دهه که ایران پذیرای چند میلیون پناهنده عراقی و افغانیبوده با خودمختاری تمام حتی یکنفر را هم به تبریز و اردبیل راه ندادند! در امکانات و حقوق ،ایرانی هستند در مسئولیت، ملت مستقل آذربایجان) پس دست از زیاده خواهی بردارید و به وضع موجود راضی باشید چرا که حوصله مردم ایران از این گربه رقصانی شما ترکها سر رفته است. در صورت جدایی نیز وضعی بهتر از اقلیم کردستان در انتظار شما نیست که با کمک ایران سرپا مانده است وگرنه تا حالا داعش آنها را خورده بود