Skip to main content

و اما چاره چیست؟ تا آنجا که

و اما چاره چیست؟ تا آنجا که
Anonymous

و اما چاره چیست؟ تا آنجا که به جنبش ملی آزربایجان مربوط است ؛ پیش برد مبارزه مدنی استفاده از تمامی راه کارهای مسالمت آمیز تا رفع ستم ملی به عبارت دیگر احقاق حقوق ملی است. افشای راسیسزم ؛ به چالش کشاندن تاریخ دروغین ؛ ترویج ادبیات تورکی و تاریخ تورک ؛ همکاری با ملل تحت ستم باحفظ احترام متقابل . من هم با شخصی کرد ن و تبدیل مبارزه ملی بر علیه عنصر فارس بشدت مخالف هستم ؛ چرا که این طرز برخورد مبارزه بر حق ما را در همان حد مبتذل شوونیسم حاکم تنزل میدهد . متاسفانه در ایران اکثریت بزرگ قلم به دستان نه تنها کارشان باز تولید تاریخ دورغین است ؛ بلکه در ترویچ شوونیسم از حاکمان هم بدتر هستند

. هر روزه شاهد این گونه کالاهای فرهنگی هستیم از اشعار متعقن و نژادپرستانه اسماعیل خوی گرفته تا اخوان جان او که چهره در نقاب خاک کشیده هر روز ذهن کودکان فارس را در دشمنی با تورک و عرب زهر آلوده میکنند. ما چه بخواهیم چه نخواهیم با یک هژمونی دولت با ماهییتی فارس محور هستیم که همراه در مسئله هژمونی با دولت ایران هم صدا هستند. این در جنجال هیکل فردوسی خود را به عیان به نمایش گذاشت. تنها یک نفر مثل سعید یوسف با این قافله هم ساز نشد. و یا فرج سرکوهی شجاعانه در مقابل یک مانقورت پان ایرانسیت از حقوق زبانی ملل دفاع نمود . این دو نمونه هم کافی است که نادرست بودن و غیر اخلاقی بودن تبدیل مبارزه ملی به مبارزه با انسان فارس را ثابت کند. از اینها گذشته در میان فعالین جدی آزربایجان مبارزه ملی در چارچوب حقوق بشری است و تکیه بر هویت تورکی هم از این حقوق جدا نیست.
تا انجا که به سازمانهای کردی بر میگردد آنها با ادعای ارضی مضحک خود بر آزربایجان عملا آب به آسیاب دولت ایران و شوونیسم حاکم می ریزند. اما شما چنان از کوبانی صحبت میکنید گویا تفنگچی های پکاکا همانا مبارزان راه آزادی هستند ، شما از تمیز سازی دهکده های تورکمن نشین و عرب نشین به دست این عناصر اطلاع دارید یا نه نمیدانم ؛ ولی همین پکاکا از حل مسالمت آمیز مسئله کورد در تورکیه اخلال میکند که در پشت آن هم دولت ایران قرار دارد به اعترف عثمان اوجلان برادر آپو ایران همواره با پکاکا در ارتباط بوده و سیاست های خود را به این جریان تا انجا که ممکن است دیکته میکند تا تخم خشونت بر جا بماند. عقل سلیم حکم میکند که سازمانهای کوردی از ادعای ارضی بر خاک آزربایجان دست برداشته و با ملت تورک آزربایجان در یک صف بر علیه هرگونه ستم و حق کشی حرکت کنند. اما کو این عقل سلیم.