Skip to main content

"تروریسم" را تعریف کنید! یک

"تروریسم" را تعریف کنید! یک
Anonymous

"تروریسم" را تعریف کنید! یک رژیم سرکوبگر که سیاستهای میلتاریستی دنبال می کند، حضور داعش را در منطقه تقویت می کند، دست به کشتار تظاهرات صلح آمیز مردم خود می زند که در دفاع از محیط زیست، اعتراض به فساد و زن ستیزی و انواع تبعیضهای جنسیتی و هویتی و ملی به خیابان آمده اند، خود تروریست است. حرکتهای پ.کا.کا، حزب دمکرات کردستان، پژاک، کومله و هر نیروی دیگری که در درون جنبش مقاومت کردستان ریشه و حضور دارد، می تواند نقد شود. گرایشهائی از این جریانها می توانند دچار فساد شوند، بازیچه ی دست قدرتها قرار بگیرند و به زیان منافع مردم خویش حرکت کنند و سد راه همبستگی درونی و فرا ملی/ملیتی در منطقه شوند.

اینها باید با صراحت نقد و محکوم شوند. رویکردهای حکومت اقلیم کردستان در این زمینه قابل دفاع نیست. دفاع از حمله بوش به عراق قابل دفاع نیست، به شدت محکوم است! زن ستیزی، ابزارسازی از زنان، تبعیضهای جنیستی در درون جریانهای سیاسی در مناطق زیر ستم (از هر ملیتی که باشد) به شدت محکوم است. همه اینها سالهاست که گفته شده است، چه باید گفت که تکراری نباشد؟
و برگردیم به نکته ی نهائی این متن: چه باید کرد تا یک رسانه آزاد و دموکراتیک ومسئول بماند؟ چنین نزول نکند؟ تبدیل به جولانگاه اشباح بی مسئولیت و یاوه نویسان و مأمورانی که نقش بازی می کنند، نشود؟ چاره چیست؟