Skip to main content

اعلامیەی خودمدیریتی ناحیەی

اعلامیەی خودمدیریتی ناحیەی
Anonymous

اعلامیەی خودمدیریتی ناحیەی ZAD NDDL در پاسخ بە فراخوان KCK (کنفدرالیسم جوامع کردستان): پس آن اعلام سیستم خودمدیریتی در غرب کُردستان و در برخی از شهرهای شمال کُردستان و متعاقب آن حمله نیروهای امنیتی ترکیه به این مناطق،

ترجمە اعلامیە حمایت مردم“زاد” از خودمدیریتی در شمال و غرب کردستان به شرح زیر است:

"زاد" خودمدیریتی خود را اعلام میکند، مانند همان روندی کە کردهای شمال (ترکیە) در برخی از شهرداری ها در پاسخ بە آتش جنگی کە حکومت ترکیە برپا کرد، در پیش گرفتند. قبلن این شهرها درجەای از خودمدیریتی و شبەاتونومی را تجربە کردە بودند. [در این شهرها] پلیس ویژە و ارتش ترکیە حملات کوبندە علیە غیرنظامی ها را آغاز کرد. [اکنون] تعدادی از انجمن شهرهای همجوار ضمن رد مشروعیت دولت

مردم منطقه "زاد" در نوتردام لندز فرانسه (ضمن اعلام خودمدیریتی) با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از مردم کُردستان اعلام کردند.و نیروهای سرکوبگر، تصمیم گرفتەاند "خودمدیریتی" اعلام کنند.
*
اعلامیەی خودمدیریتی ناحیەی ZAD NDDL در پاسخ بە فراخوان KCK (کنفدرالیسم جوامع کردستان)

برای آنهایی کە در کردستان مقاومت میکنند؛
ما رویدادهای ترکیە را پیگیری میکنیم. ما بر ضد تجاوز دولت ترکیە، حمایت خود را از [کردها] اعلام میکنیم. وقوع جنگ اخیر [در ترکیە] واکنشی بود بە نتایج انتخاباتی کە باب میل رییس جمهور[اردوغان] نبود و نیز عملی بود علیە خواست و ارادەی مردمی کە می خواهند خود را “افقی” سازمان دهند.

ما بە فراخوان شما مبنی بر اعلام خودمدیریتی شهرداری ها لبیک میگوییم. ما قاطعانە پیگیر پروسەی کنفدرالیسم دموکراتیک در کردستان هستیم.

ما خودمان را از حیث "پیگیری خود-سازماندهی خارج از پروژەی دولت-ملت و در قالب ساختارهای افقی" بە شما نزدیک میبینیم؛

ما پروسەای را کە همەی مردم فارغ از معیارهای مذهبی و قومی و … در خود جا دهد، تحسین میکنیم آنهم درست در حالی کە میدانیم دولتها هنوز هم حامل سیاستهای شبیەسازی و نابودسازی هستند. زد (منطقەای کە باید از آن دفاع شود) در نوتردام لندز با حمایت تودەای و جلوگیری از احداث فرودگاهی بی مصرف بە زیست خود ادامە میدهد

ما خودمان را در جایگاه برجستەای کە جنبش زنان و جامعەی همجنسگرایان در مبارزەی کردها بەدست آوردەاند سهیم میدانیم.

در پایان ما برای مبانی خود-دفاعی و استقلال راهبردی شما ارزش قائل هستیم.

ما از "زد" نوتردام در لندز فرانسە با شما صحبت میکنیم. زد ناحیەای است کە در مخالفت با طرح ارائە شدەی توسعەی سرزمینی از سال ٢٠٠٩ بە صورت غیرقانونی بە تصرف ما درآمد، آنهم در مبارزە ای با ٤٥ سال سابقە علیە پروژەی احداث فرودگاه! ما بە یاری کنش های پارتیزانی مختلف این پروژە را متوقف کردیم و با مقاومت در سال ٢٠١٢ آنها را اخراج کردیم.

امروزە، صدها نفر با سوابق متفاوت در این ناحیە زندگی میکنند و بە شیوەهای رسمی و غیررسمی خود را سازماندهی و مدیریت میکنند. تلاشهایی برای شکوفایی کشاورزی، [تامین] تغذیە و خوراک، دفاع از خود در مقابل دادگاه، [تامین] مسکن و [گسترش] دانش و ساختار کمونیستی صورت گرفتە است کە آن ها را با مبارزات دیگر بە اشتراک میگذاریم. جنبش کردها در سوریە و ترکیە خود را فمنیست، ضد دولت و ضد سرمایەداری اعلام کردە است.

آنچە در کردستان در حال ساختەشدن است، قبلن توسط دولت اسلامی مورد حملە قرار گرفتە و اکنون آماج یورش بمب های ترکیە است. دولت فرانسە هنگامی کە در جنگ با داعش، دنبال قهرمان میگشت، با دهان گشاد بە ستایش کردها پرداخت، اما امروز از جنگ شرم آور “ ضدتروریسم” اردوغان حمایت میکند، جنگی کە کنشگران کرد را سرکوب و بە رگبار میبندد. ما اعلام میکنیم برای کمک بە شما [کردها] آمادەایم.

همبستگی با مردم باکور (شمال کوردستان) بالاخص شهرهای محاصرە شدە
همبستگی با کردهایی کە مورد هجوم ناسیونالیست های ترک قرار میگیرند
همبستگی با روژاوا