Skip to main content

به سهیل: درست است شرایط

به سهیل: درست است شرایط
Anonymous

به سهیل: درست است شرایط پیچیده است، و دولتهای شووینیست هم در تلاش اند تا آن را پیچیده تر کنند، تا جنگ مغلوبه شود. بدین ترتیب در هرج و مرج بوجود آمده، آنها بهانه ی خوبی برای به راه انداختن توپ و تانک و جنگده هاشان برای سرکوب بیشتر و "استقرار نظم و امنیت" خواهند داشت. این روش متداول آنهاست. عامل اصلی بوجود آمدن درگیریهای اخیر در ترکیه قدرت گیری قانونی کردها و همبسته شدن اقشاری از ترکها با آنها بود. در واقع اگر دولت ترکیه کمی عقب می نشست، به سرعت ساقط می شد.

علت سرکوب جنبش میدان تقسیم و ترور اعضای پ.کا.کا در دفتر رسمی شان در پاریس هم همین بود. پایه های این دیکتاتوری ها لرزان است، آنها فاقد حمایت توده ای اند. دولت ترکیه نمی توانست و نمی تواند قدرت گیری کردها در ترکیه و منطقه را تحمل کند و به دنبال بهانه برای اعلام جنگ رسمی بود و هست. بنابراین نمی توان از نظر سیاسی و تاریخی نقش سرکوبگر و سرکوب شونده را در درگیریهای خونین و چه بسا بی حاصل و پوچ برای هر دو سو، یکی دید. مسئله ی اسرائیل و فلسطین اشغالی هم همین است. تا زمانی که اسرائیل دست از اشغال و شهرک سازی برندارد و موجودیت و هویت فلسطین را به رسمیت نشناسد، این چرخه ی خشونت متوقف نمی شود.
پیش کشیدن بحث "مقدس کردن تروریسم" در این میان، بسیار انحرافی، بی ربط و بی مفهوم است و پاسخی ندارد. کامنت گذارش حتی آنقدر مسئولیت و اخلاق و پرنسیپ ندارد که با یک نام و نشانی ظاهر شود و بعد انگ بزند.