Skip to main content

سالام بونا دا باخین :

سالام بونا دا باخین :
Anonymous

سالام بونا دا باخین :

مجلس تورکمان های سوریه: حمایت روسیه، اسد را از چوبه دار نجات داد
Bazar Ertəsi, 04.10.2015 05:47
گوناز تی وی: عضو مجلس تورکمان های سوریه در مورد حملات هوایی روسیه در سوریه گفته که حمایت به موقع روسیه، بشار اسد را از چوبه دار خلاص کرد.
به گزارش گوناز تی وی، "عمر جرن" عضو هیأت مشاوران مجلس تورکمان های سوریه و مسئول منطقه باییربوجاک تورکمانان در باره حملات هوایی روسیه در سوریه گفت که حمایت به موقع دولت روسیه، بشار اسد را از چوبه دار نجات داد.
وی در گفتگو با خبرگزاری آناتولی افزود:" باید توجه کرد که روسیه در فرصت مناسب به بهانه مبارزه با داعش حملات خود را آغاز کرد اما این کشور هیچ عملیاتی علیه داعش ترتیب نداده است".
عمر جرن گفت:" پیشروی هایی خوبی در روزهای اخیر علیه اسد صورت گرفته بود.راهای ارتباطی حمص ـ دمشق در کنترل(مخالفان) قرار داشت و رژیم اسد در بسیاری از مناطق ضعیف شده بود که روسیه با حمایت به مواقع خود اسد را طناب دار به پایین کشاند".
عضو هیأت مشاوران مجلس تورکمان های سوریه با بیان اینکه روسیه هیچ یک اهداف داعش را مورد هدف قرار نداده است گفت:" روسیه به مناطقی از لاذقیه و حلب حمله کرده است که در این مناطق گروه تروریستی داعش وجود ندارد.طی ۳ روز حملات جنگنده های روسیه، بیش از ۲۰۰ غیرنظامی کشته شده اند.مناطق غیرنظامی و بیمارستان ها از قصد مورد هدف قرار میگیرند. ۲ سال پیش منطقه باییربوجاک از وجود گروه تروریستی داعش توسط تورکمانان پاکسازی شده است و بمباران حومه منطقه باییربوجاک توسط جنگنده های روسیه به معنی حمایت از رژیم اسد می باشد".
وی اظهار کرد که پس از حضور روسیه در سوریه، حملات علیه تورکمانان و بمباران مناطق باییربوجاک سه برابر افزایش یافته است.
جرن افزود:" امروز شاهد بمب هایی هستیم که طی ۴ سال گذشته ندیده بودیم.حملات هوایی و زمینی علیه تورکمانان افزایش یافته است و روسیه چه سلاحهایی را بر روی ما آزمایش خواهد کرد نمی دانیم".
عضو مجلس تورکمان های سوریه حملات روسیه در سوریه را محکوم کرد و گفت:" اتحاد رژیم اسد با روسیه، چین و ایران بر علیه مخالفان هر روز محکمتر می شود اما حمایت از مخالفان هر روز کمتر می شود.ما با این کشورها در حال جنگ رزق خود هستیم و باید هرچه زودتر حمایت از ما (مخالفان) بیشتر شود".