Skip to main content

گاردین : اروپا بیش از هر

گاردین : اروپا بیش از هر
Anonymous

گاردین : اروپا بیش از هر زمانی محتاج اردوغان است

گوناز تی وی : روزنامه گاردین انگلستان اعلام کرد اروپا برای مقابله با داعش و حل بحران پناهجویان بیش از هر زمان دیگری به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه نیاز دارد.

به گزارش گوناز تی وی سایمون تیزدال، نویسنده بخش سیاست خارجه روزنامه گاردین طی مقاله ای خود در این روزنامه نوشت "سران اروپایی پس از رویداد‌های اخیر، از جمله، بحران پناهجویان، افزایش اقدامات ترورسیتی داعش و دخالت افسارگسیخته روسیه در سوریه متوجه شده‌اند که بیش از هر زمانی به رجب طیب اردوغان احتیاج دارند".

وی گفته "اما روحیه استبدادی سیاستمداران اروپایی همراه با سیاست نوین اسلامگرایان و عدم حرکت هماهنگی آمریکا با ناتو باعث شده تا رئیس‌جمهور ترکیه در انجام برنامه هایش تنها بماند".

او افزوده "تجربه پذیرایی از حدود 1.8 میلیون پناهجوی سوری در ترکیه باعث شده تا ماه گذشته سران اروپا جهت برای بحران پناهجویان از این کشور کمک بخواهند".

به گفته تیزدال حمایت اردوغان در این زمینه، بستگی چیزی دارد که اروپایی ها ارایه خواهد داد.

این روزنامه‌نگار همچنین با اشاره به مخالفت آمریکا و انگلیس با درخواست رئیس جمهور ترکیه جهت برقراری منطقه امن در شمال سوریه، نوشته: "حمله اخیر روس‌ها که به طور اتفاقی برخی مناطق را مورد هدف قرار داده و باعث کشته شدن غیرنظامیان شد، به اهمیت اردوغان درخواست پررنگ تر شده است"

آنادولو آژانسی