Skip to main content

با سلام لطفا" این خبر را هم

با سلام لطفا" این خبر را هم
Anonymous

با سلام لطفا" این خبر را هم بخوانید

رییس جمهور تورکیه : روسیه و ایران حساب پس خواهند داد
Çərsənbə Axşamı, 05.10.2015 05:51
گوناز تی وی : اردوغان ایران و روسیه را به حمایت از تروریسم دولتی اسد متهم کرد
به گزارش گوناز تی وی رییس جمهور تورکیه در پیش از سفر خود به اروپا در مورد حملات روسیه در سوریه به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
اردوغان گفت :
"رژیم سوریه موجب مرگ صدها هزار سوری شده است و رژیمی حامی تروریسم است. ایران و روسیه از رژیم اسد حمایت می کنند و در این کشور عملیات انجام می دهند این در حالیست که هیچ کدام از دو کشور با سوریه مرز مشترک هم ندارند. تورکیه به دو میلیون آواره ی سوری پناه داده است روسیه و ایران از چند آواره ی سوری حمایت کرده اند؟
اقدامات دو کشور ایران و روسیه در سوریه علیرغم ائتلافی است که تورکیه با متحدانش در سوریه به انجام می رساند و این از سوی ما به هیچ وجه قابل قبول نیست. این دو کشور ایران و روسیه در مورد اقدامات خود در سوریه و حمایت از تروریسم در این کشور حساب پس خواهند داد."
رییس جمهوری افزود :
ما تروریست خوب و تروریست بد نداریم یک کشوری می گوید که داعش تروریست است اما پ ی د شاخه ی سوری پ ک ک تروریست نیست این گروه در همه جا تصاویر رهبران پ ک ک را با خود دارد و به آنها مامن داده است از نظر ما پ ک ک و پ ی د تروریست هستند ما تروریست خوب و تروریست بد نداریم به بهانه ی داعش نباید از پ ک ک و پ ی د حمایت کرد. کسانی که به گروههای تروریستی کرد سلاح می دهند از تروریسم حمایت می کنند و این بدون بازخواست نخواهد ماند.