Skip to main content

سالام بدون شرح:

سالام بدون شرح:
Anonymous

سالام بدون شرح:

جاسوس جمهوری اسلامی در تورکیه دستگیر شدند
Bazar, 10.10.2015 03:47
گوناز تی وی: دو جاسوس جمهوری اسلامی ایران که در صدد ربودن یک پناهنده ایرانی بودند، توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی تورکیه دستگیر شدند.
به گزارش گوناز تی وی، دو جاسوس رژیم ایران که سعی در ربودن یک نظامی ایرانی مخالف جمهوری اسلامی بودند، توسط نیروهای اطلاعاتی تورکیه در شهرستان وان دستگیر شدند.
این نظامی مخالف جمهوری اسلامی پس از خروج از ایران به کمیساریای عالی پناهندگی سازمان ملل متحد در تورکیه مراجعه و درخواست پناهندگی کرده است که هدف دو جاسوس جمهوری اسلامی قرار گرفته بوده است.
این دو جاسوس رژیم ایران در حال شناسایی آدرس سکونت و سپس ربودن این نظامی ایرانی بودند که طی یک عملیات از سوی نیروهای اطلاعاتی تورکیه در وان دستگیر شدند.
این نظامی ایرانی که نامش فاش نشده است ۵ ماه پیش از ایران گریخته و به صورت قاچاقی وارد تورکیه شده و خود را به سازمان ملل متحد معرفی کرده و درخواست پناهندگی داده است که جمهوری اسلامی ایران نیز با فرستادن دو جاسوس خود سعی در ربودن این نظامی ایرانی برآمده است اما نیروهای امنیتی و اطلاعاتی تورکیه قبل از اجرای نقشه، این دو جاسوس جمهوری اسلامی را دستگیر کردند.
این دو جاسوس ایران به نامهای عبدالسلام تاتاری و محمد محمدیان پس از دستگیری اعتراف کردند که اطلاعات ایران در قبال پرداخت مبلغ کلان از آنها خواسته که نظامی پناهنده در تورکیه را ربوده و به ایران انتقال دهند.
عبدالسلام تاتاری و محمد محمدیان پس از دستگیری، از سوی دادگاه شهرستان وان به جرم جاسوسی به زندان فرستاده شدند.