Skip to main content

سلام لطفا" بخوانید :

سلام لطفا" بخوانید :
Anonymous

سلام لطفا" بخوانید :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0کشته شدن پنج تن در اعتراضات اقلیم کردستان عراق
Bazar Ertəsi, 11.10.2015 03:55
گوناز تی وی: اعتراضات خیابانی در اقلیم کردستان عراق که روز شنبه (18 مهر) با حمله معترضین به دفاتر حزب دموکرات بار دیگر به خشونت کشیده شده، روز گذشته سه کشته برجای گذاشته است.
به گزارش گوناز تی وی به نقل از رووداو، معترضین روز گذشته(شنبه) در چند شهرک و شهر در سراسر استان سلیمانیه به دفاتر حزب دموکرات کردستان عراق که تحت رهبری مسعود بارزانی قرار دارد، حمله کردند.
تنش‌های داخلی سه روز گذشته در اقلیم کردستان عراق در سال‌های اخیر امری بی‌سابقه بوده است که طی آن پنج تن نیز جان خود را از دست داده‌اند.
خبرگزاری رویترز گزارش داده است که روز شنبه دو نفر در شهرک کلار و یک نفر در شهر قلعه‌دز در اثر اصابت گلوله جان خود را از دست داده‌اند. پیش از آن نیز دو نفر به شکلی مشابه کشته شده بودند.
نخستین تظاهرات از سری اعتراض‌های اخیر نهم مهرماه آغاز شد. دلیل اعتراض‌ها هم افزایش خشم مردمی از بحران اقتصادی و سختی وضعیت معیشتی در اقلیم بود.
در آن روز معلمان و دیگر کارمندان بخش عمومی، دست به تظاهرات زدند. معلمان هم با درخواست پرداخت حقوقشان که سه ماه به تاخیر افتاده است، دست به اعتصاب زده و در کلاس‌های درس حاضر نشدند. روز جمعه نیز برای نخستین بار تظاهر کنندگان به سمت دفتر حزب دموکرات کردستان عراق در قلعه‌دز رفته و با پرتاب سنگ به آن حمله کردند.
فاروق عبدالکریم از اعضای حزب دموکرات کردستان عراق که در زمان حملات در دفتر این حزب حضور داشت، این حملات را تایید کرده است.
نیروهای ضدشورش اقلیم کردستان عراق در روزهای گذشته در محل تظاهرات‌ها در استان سلیمانیه حضور داشته و با معترضین درگیری شدیدی پیدا کرده‌اند که تصاویر و ویدئوهایی از این درگیری‌ها نیز از سوی منابع مختلف نشر گردید.