Skip to main content

سالام آقای ارشک من طرفدار

سالام آقای ارشک من طرفدار
Anonymous

سالام آقای ارشک من طرفدار صحبت اصولی هستم چون شما لابلای نوشته اتان سوال اصولی داشتید لذاپاسخ من مراجعه به این پاراگراف است اگر خواستید وجا هم باشد تمامی مقاله قابل نقد اصولی است ولی من به این مختصر اکتفا میکنم . (از نظر این بنده حقیر پای هردو استدلال می لنگد. کردها شهروندان متساوی الحقوقی نیستند و ادعاهای هویتی آنها دقیقا جزیی از مبارزه طبقاتی است. کردها هنوز یک طبقه قومی را در ترکیه تشکیل می دهند و واقعیت هم اینست که بسیج نیرو براساس هویت همیشه آسانتر از بسیج بر اساس طبقه است. بعلاوه، حتی اگر کردها در وضعیت خوبی هم بودند دست از مبارزه نمی کشیدند.)

کردها شهروند های متساوی الحقوقی نیستند . شهروند متساوی الحقوق بودن یعنی چه؟ حداکثر ها را در نظر میگیریم : 1 ازنظر سیاسی یعنی حق تشکیل دادن حزب آیا در ترکیه تمامی شهروندان حق تشکیل حزب دارند یا نه ؟ درج م به ایران ؟
2 از نظر فرهنگی در تمامی ساحه ها یعنی حق چاپ و انتشار کتاب وسایره آیا در ترکیه تمامی شهروندان حق چاپ و ... کتاب دارند یا نه ؟ درجغرافی موسوم به ایران ؟
3 از نظر اقتصادی تمام شهروندان حق تولید وسایل و مایحتاج زندگی ودر سطح بالاتر نسبت به سرمایه کارخانه باز کردن را دارند یا نه ؟ در جغرافی موسوم به ایران ؟
در وضعیت خوبی هم بودند دست از مبارزه نمیکشیدند اگر مبارزه مسلحانه منظور است که تحلیل آبکی است اگر منظور مبارزه عادی است که هر انسانی چه بخواهد چه نخواهد مبارزه مسالمت آمیز میکند پس تحلیل آبکی است