Skip to main content

دیشب از طرف فرماندەی ضد ترور

دیشب از طرف فرماندەی ضد ترور
Anonymous

دیشب از طرف فرماندەی ضد ترور کوردستان در سلیمانیە خبر سر بستەای پخش شد کە در عرض 24 ساعت آیندە مقدار زیادی اسلحە و مهمات بە نیروهای YPG , YPJ نیروهای مدافع خلق هر 2 شاخەی زنان و مردان خواهد رسید امروز وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد کە 50 تن اسلحە و مهمات در حسکە از طریق چتر برای نیروهای کورد پرتاب شدە و تمامأ بدست این نیرو رسیدە حال ،، حال و وضع تورکیە هم پیمان ناتو آمریکا را ببینید کە اوردغان 5 روز پیش در بلژیک گفت YPG مثل P K K تروریست است امروز 50 تن فقط اسلحە و مهمات از طریق رسمی وزارت دفاع آمریکا بدست ی پ گ رستد و این کمکها ادامە خواهد داشت و تورکیە اعلام کردە کە حاضر است بر سر مسئلەی سوریە با ایران و روسیە همکاری کند کم کم دارد همپیمانیها عوض میشود

http://www.bbc.com/persian/world/2015/10/151012_l31_syria_ammunition_us?ocid=socialflow_facebook
وزارت دفاع آمریکا گفته است که این کشور پنجاه تن مهمات در اختیار گروه‌های شورشی که با نیروهای دولت سوریه در جنگ هستند، قرار داده است.
براساس این گزارش هواپیماهای ترابری نظامی سی-۱۷، با پشتیبانی جنگنده‌های آمریکایی بیش از یکصد محموله مهمات شامل سلاح‌های سبک و نارنجک را در استان حسکه در اختیار شورشیان قرار دادند.
این منطقه درحال حاضر تحت کنترل یگان‌های مدافع خلق قرار دارد.
آمریکا گفته است که تمامی این تجهیزات که از هواپیماهای ترابری پرتاب شده است، بدون مشکلی به دست شورشیان رسیده است.
به گفته خبرنگار بی‌بی‌سی در استانبول ، اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، هفته گذشته گفت که آمریکا تصمیم داشته تا محموله ای از تسلیحات برای کردها ارسال کند.

این هم خبر همکاری تورکیە با روسیە و ایران

ترکیه: بدون مشروعیت‌بخشی به رژیم اسد با ایران و روسیه مذاکره می‌کنیم
ترکیه اعلام کرده بدون مشروعیت‌بخشی به رژیم بشار اسد به منظور یافتن راه‌حلی دیپلماتیک برای سوریه با ایران و روسیه مذاکره خواهد کرد. همچنین ائتلافی از نیروهای کرد و عرب میانه‌روی سوری علیه داعش در سوریه تشکیل شده است.
و اغلو دروغ میگوید برای خلاصی از این منجلاب حاضر است بە شیطان و داعش هم مشروعیت بدهد چە برسد بە بشار اسد