Skip to main content

سالام اگر سیاست را در نظر

سالام اگر سیاست را در نظر
Anonymous

سالام اگر سیاست را در نظر نگیریم باز انسان منصفی است که عذر خواهی میکند .:

حزب دموکراتیک خلق ها : اشتباه کردیم عذر خواهی می کنیم
Çərşənbə, 13.10.2015 05:48
گوناز تی وی : حزب دموکراتیک خلق ها به دلیل ابراز نادرست رقم کشته شدگان عذرخواهی کرد
به گزارش گوناز تی وی در پی انفجارهای آنکارا دولت تورکیه رسما اعلام کرده بود که 97 نفر در این حملات تروریستی جان خود را از دست داده اند. با اینحال صلاح الدین دمیرتاش رهبر همصدر حزب دموکراتیک خلق ها بارها دولت را به دروغ گویی متهم کرده بود و گفته بود :
آمار کشته شدگان بیش از رقمی است که دولت ابراز می دارد و آنان می خواهند تا پنهان کاری کنند.
در همین راستا حزب دموکراتیک خلق ها تلاش می کرد تا جوانان طرفدار خود را به غلیان آورده مانند شورش سال پیش در تورکیه ، کشور را به سوی تنش سوق دهد.
اما با تحقیقات دقیق دولت تورکیه و آزمایشات دی ان ای برای تشخیص هویت افراد جان باخته مشخص شده است که ارقام کشته شدگان با احتساب دو فرد عامل این بمبگزاری به 97 می رسد.
حزب دموکراتیک خلق ها با صدور بیانیه ای ابراز داشت :
آمار کشته شدگان که از سوی دمیرتاش رهبر همصدر این حزب به صورت 127 و 128 بیان داشته می شد نادرست است و ما به خاطر این اظهارات نادرست دمیرتاش عذر خواهی کرده رقم کشته شدگان را تصحیح می کنیم.
لازم به ذکر است که در مورد حادثه ی عین العرب این حزب که شاخه ی سیاسی پ ک ک در پارلمان تورکیه محسوب می شود و پ ک ک علنا از انان حمایت کرده است جوانان کرد را با اطلاعات نادرست به غلیان آورد در حوادثی که به وقوع پیوست حزب کردی اسلامگرای حوداپار(حور داوا پارتیسی) و حزب کردی دموکراتیک خلق ها با هم درگیر شدند در درگیری طرفداران دو حزب در جنوب شرق تورکیه نزدیک به 40 نفر جان خود را از دست دادند. حزب دموکراتیک خلق ها و گروه پ ک ک سعی کرده بودند تا در تورکیه جنگ داخلی ایجاد کنند تا کردها بتوانند از فرصت ایجاد شده برای نفرت افکنی بین تورکها و کردها استفاده کنند تا بتوانند با مداخلات خارجی و کلنگی شدن وضعیت امنیتی کشور از تورکیه جدا شوند.
با اینحال اینبار جوانان کرد پس از حادثه ی تروریستی اخیر در خانه ها ماندند و حتی تحریکات بی بی سی فارسی هم نا کام ماند این شبکه ی خبری در گزارش خود از زبان خشایار جنیدی کارمند سابق سازمان صدا و سیمای ایران در شبکه ی چهار ایران و سیاوش اردلان تاکید می کرد که "مشخص نیست سوگ خانواده های قربانیان حادثه ی تروریستی آنکارا کی به خشم علیه دولت تبدیل می شود"
بسیاری از گزارشات و نوشته های تحریک آمیز کارمندان طرفدار پ ک ک در بی بی سی فارسی در سرویسهای دیگر زبانهای بی بی سی نیز منتشر می شود. در پخش زنده ی بی بی سی فارسی نیز افرادی چون ناجیه غلامی مرتبا بر اصطلاح "خشونت علیه کردها" استفاده می کرد. بی بی سی فارسی علنا تورکیه را "دولتی تروریستی" و "پ ک ک را گروهی مشروع" جلوه می دهد. سازمان پ ک ک به عنوان گروهی تروریستی در لیست سیاه اتحادیه ی اروپایی و ایالات متحده قرار دارد دبیر کل سازمان ملل و دبیر کل ناتو نیز این گروه را "تروریست" عنوان کرده است
به یکی از گزارشات مغرضانه و تحریک آمیز بی بی سی فارسی از اینجا گوش دهید