Skip to main content

سالام اگر از ابتدا نظر ترکیه

سالام اگر از ابتدا نظر ترکیه
Anonymous

سالام اگر از ابتدا نظر ترکیه را میپذیرفتند کار به اینجا نمی کشید ولی چه کنیم که ضد منطق زیاد است :


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0اتحادیه ی اروپایی مخالف تشکیل منطقه ی حایل در سوریه است
Çərşənbə, 13.10.2015 03:10



گوناز تی وی : اتحادیه ی اروپایی رسما اعلام کرد که نسبت به ایجاد منطقه ی حایل در سوریه دیدگاه مثبتی ندارد

به گزارش گوناز تی وی علیرغم آنکه تورکیه بر ایجاد منطقه ی حایل در شمال سوریه اصرار و تاکید دارد غرب با ایجاد چنین منطقه ای مخالف می باشد. رجب سیب اردوغان رییس جمهوری تورکیه هفته ی پیش در سفر خود به بروکسل از اتحادیه ی اروپایی خواسته بود تا از وی در ایجاد منطقه ی حایل در شمال سوریه حمایت نمایند.

دیروز در بروکسل پس از تشکیل جلسه ی وزرای خارجه ی این اتحادیه ، خانم فدریکا موگرینی مسئول روابط خارجی اتحادیه ی اروپایی گفته است :

ما مساله ی تشکیل منطقه ی حایل را در سوریه مورد بحث قرار دادیم در مورد این خواسته ی دوستان تورکیه ای ما نیاز به صحبت بیشتر داریم. علیرغم حظور نظامی روسیه و داعش در شمال سوریه ایجاد چنین منطقه ای کار ساده ای نمی باشد. باید این مطلب را در روزهای آتی با دوستان تورکیه ای دوباره مذاکره کنیم.

مئگرینی با اشاره به قتل عام سربرنیتسا خاطر نشان کرد که اروپا در مورد تشکیل مناطق حایل خاطره ی بدی دارد.

وی همچنین گفته است که "همکاری با رژیم اسد را رد نمی کنند"

تورکیه خواهان تشکیل منطقه ی حایل در شمال سوریه از غرب جرابلس تا کانتون عفرین می باشد این کشور بیش از دو میلیون آواره ی سوری را در خود پناه داده است و از موج جدید آوارگان سوری بیمناک است.

گوناز