Skip to main content

سالام گزارش عفو بین الملل در

سالام گزارش عفو بین الملل در
Anonymous

سالام گزارش عفو بین الملل در مورد ارتکاب جنایت جنگی توسط گروه تروریستی پ ی د وابسته به گروه تروریستی پ ک ک که یک روستا در دو عکس ماهواره ای سال 2014 پاکسازی نشده و سال 2015 پاکسازی شده .
اخبار منتشر شده قبلی گوناز تی وی با این سند اثبات میشود که دروغ گو و پخش کننده اکاذیب چه کسانی و گروههائی هستند .

A A A اخبار

Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0تصاویر ماهواره ای خبر از پاکسازی قومی شمال سوریه و تخریب مناطق غیر کرد نشین توسط پ ی د می دهد + تصاویر
Çərşənbə, 13.10.2015 23:22



گوناز تی وی : گروه تروریستی پ ی د در شمال سوریه به پاکسازی قومی ادامه می دهد

به گزارش گوناز تی وی عفو بین الملل تصریح کرده است که گروه پ ی د و مدافعان کوبانی در حال تخریب وسیع مناطق و روستاهای غیر کرد نشین در شمال سوریه و راندن آنها از منطقه به قصد "پاکسازی قومی" هستند.

این سازمان بین المللی اقدامات این گروه تروریستی را "جنایات جنگی" نامیده است. این گزارش توسط کمیته ی حقیقت یاب عفو بین الملل تنظیم شده است و در آن آمده است که گروه پ ی د در کانتونهای تحت کنترل خود "هزاران نفر" را از خانه های خود "به زور بیرون رانده است".



لما فقیح متخصص سازمان عفو بین الملل در مورد این گفته است :

خودمختاری کردها در برخی مناطق با "تخریب عمدی" خانه های غیر نظامیان و در برخی مناطق "با تخریب کلی همه ی روستاها" ، ساکنین را "بدون هیچ دلیل مشروع نظامی" از موطن خود جا بجا نموده است. گروه پ ی د با انجام "این جنایات جنگی" از اوتوریته ی خود سوء استفاده کرده است "و حقوق انسانی را بی شرمانه زیر پا گذارده است".




وی تصریح کرد : خودمختاری کردها در شمال سوریه ، حقوق انسانهایی را که در جنگ با داعش در میان دو آتش مانده اند را زیر پا گذارده است. " ما کوچ بزرگ و تخریبات بسیار وسیعی را تثبیت کرده ایم که در نتیجه ی جنگ رخ نداده است." گزارش عفو بین الملل اثبات نموده که گروه پ ی د "عمدا و به صورت برنامه ریزی شده" ، اقلیت های منطقه و ساکنان غیر نظامی آنرا "مجازات میکند"

عفو بین الملل همچنین تاکید کرده که ۀنلن اسنادی در دست دارند مبنی بر آنکه "افرادی که حاظر نشدند تا روستاها و خانه های خود را ترک کنند توسط پ ی د تهدید شده اند که مختصات مناطق مسکونی آنان به ائتلاف بین الملل داده خواهد شد تا به عنوان محل استقرار داعش بمباران شوند"

خبرگزاری الجزیره ی قطر در اینباره نوشته است : در این گزارش همچنین تصاویر ماهواره ای درست با فاصله ی یکسال از "مناطقی که توسط پ ی د با خاک یکسان شده اند" منتشر شده است. در این تصاویر "تخریب عمدی روستاها و در برخی مناطق به آتش کشیدن آنها" به وضوح مشخص می باشد. روستای حسینیه در تل حمیس در استان حسکه یکی از این روستاهاست که به کلی توسط پ ی د در جهت پاکسازی قومی به کلی تخریب شده است. در این روستا از 224 منزل تنها 14 تای آنها روی پا ایستاده است. عفو بین الملل تاکید کرده که اهالی این روستا با به آتش کشیدن منازلشان ، تهدید به تیر باران خانواده هایشان و سپس با بولدزر هایی که پ ی د برای تخریب خانه های آنان به محل آورده بود از خانه هایشان رانده شدند.



عفو بین الملل همچنین تاکید کرده است که این مناطق که بدست پ ی د تخریب شده است از مناطق تحت کنترل نیروهای داعش بسیار دور می باشد.