Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services1ادعاهای جدید ارضی ایران : نام آبادان جنوبی برای کویت!
Cümə Axşamı, 14.10.2015 02:56



گوناز تی وی : جمهوری اسلامی نقشه هایی را تهیه کرده است که در آن بر روی کشور مستقل کویت نام "آبادان جنوبی" نوشته شده است

به گزارش گوناز تی وی در حالیکه جغرافیایی ایران با هویت تاریخی غالبا تورک و عرب و یونانی و هندی مطرح می باشد ایرانیان برای تاریخ سازی در جهت "ساخت ملت جعلی ایران" ، اسامی جغرافیایی بسیاری از نواحی آن را تغییر داده اند در اقدامی تامل بر انگیز علنا بر علیه ملل همسایه نیز اعلان جنگ نموده اند.

ناسیونالیست های افراطی ایران در حالی کشورهای همسایه ی ایران را با اسامی جعلی یاد می کنند که این امر در حقوق بین الملل به عنوان سیاست فرهنگی انضمام طلبی ارضی مطرح می باشد. در همین راستا عده ای نیز این جعلیات تاریخی و جغرافیایی را به سخره گرفته اند و از آن به عنوان سوژه ی طنز استفاده می کنند.



اما اینبار در ایران نقشه هایی چاپ شده است که از کشور مستقل کویت به عنوان "آبادان جنوبی" یاد شده است. در اینباره خبرگزاری العربیه چنین نوشته است :



ایران همواره در تلاش است با کشورهای عربی مخالفت کند؛ چه در مسائل بین‌المللی، چه تاریخی و حتی نقشه‌های جغرافیایی و سیاسی به کار گرفته شده.

افزون بر این ایران بر نادرست بودن نام خلیج عربی برای ملت ایران اصرار دارد. همچنین برای کشورهای ساحل خلیج از نام‌هایی نادرست استفاده می‌کند؛ نام‌هایی که تنها بر روی نقشه‌هایی در ایران ظاهر می‌شوند و تلاش می‌کند آن‌ها تبلیغ کند.

تاریخ می‌گوید، همه کشورهای مشرف به خلیج، عربی هستند. احواز (اهواز) عربی نیز در ساحل شرقی خلیج قرار دارد. در تاریخ منطقه «فارس» هیچ حضوری در کنار آب‌های خلیج نداشت.

«عربستان سعودی» نامی است که ایرانی‌ها برای «پادشاهی عربی سعودی» به کار می‌برند. «عربستان» نام تاریخی استان عرب‌نشین در جنوب ایران با مرکزیت احواز (اهواز) مشرف بر خلیج عربی است. اما نظام شاه و از راه اقدامی که برای تغییر نام‌های عربی به راه انداخت، در سال ۱۹۲۶ نامش را «خوزستان» گذاشت.

از سال ۱۹۳۶ استفاده از این اسم در ایران متوقف شد تا پس از آن نام «عربستان» به «پادشاهی عربی سعودی» اطلاق شود.

«آبادان جنوبی» نامی است که تندروهای ایرانی به جای «کویت» به کار می‌برند و بر آن تاکید می‌کنند. برخی سایت‌های رسمی هم نقشه‌هایی را منتشر می‌کنند که کویت را «آبادان جنوبی» نامگذاری کرده است.
هر چند که نام تاریخی عبادان نیزبه همراه دیگر نام‌های مناطق عرب‌نشین تغییر یافت و این شهر آبادان نامیده شد.

وضعیت درباره بحرین نیز به همین ترتیب است. آن‌ها این کشور را بخشی از ایران می‌دانند که شاه به سود کشورهای عربی از دست داد. برخی مدارس ابتدایی نیز این داستان را در ذهن دانش‌آموزان قرار می‌دهند.