Skip to main content

سالام پدر پ ی د در آمد

سالام پدر پ ی د در آمد
Anonymous

سالام...


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services1وزارت خارجه ی تورکیه سفرای کبیر روسیه و ایالات متحده را فراخواند
Cümə Axşamı, 14.10.2015 04:27



گوناز تی وی : وزارت خارجه ی تورکیه برای هشدار در مورد حساسیت تورکیه درباره ی گروه تروریستی پ ی د سفرای روسیه و ایالات متحده را فراخواند

به گزارش گوناز تی وی سفرای دو کشور روسیه و ایالات متحده به صورت جداگانه به وزارت خارجه ی تورکیه فراخوانده شده اند.

منابع دیپلماتیک گزارش داده اند که آقای باس سفیر کبیر ایالات متحده با فریدون سینیرلی اوغلو وزیر خارجه ی تورکیه در محل وزارت خارجه دیدار و گفتگو نموده است در این دیدار در مورد تحولات منطقه و حساسیت تورکیه در مورد گروه پ ی د صحبت شده است.

همچنین سفیر کبیر روسیه نیز به وزارت خانه فراخوانده شده و با دیگر دیپلمات های این وزارت خانه گفتگو نموده است.

دیروز نخست وزیر تورکیه رسما اعلام نمود که بین پ ی د و پ ک ک ارتباط عمیق و مشخصی وجود دارد و اگر پ ی د در مورد تورکیه دست به تحریکاتی بزند به این گروه تروریستی به صورت نظامی پاسخ دندان شکن داده خواهد شد.

آقای داوود اوغلو گفت :

مشروعیت دهی به پ ی د تنها بدلیل مبارزه شان با داعش به هیچ وجه قابل قبول نیست و پ ی د از امتیازی که تورکیه و جهان در مورد جنگ عین العرب به پ ی د داد سوء استفاده کرده است.

تورکیه ، پ ی د شاخه ی سوری پ ک ک را نیز به عنوان گروهی تروریستی می داند این گروه از سوی عفو بین الملل به دلیل جنایات جنگی در شمال سوریه بر علیه غیر کردها و پاکسازی قومی در این مناطق محکوم شده است.