Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services1واکنش شدید داوود اوغلو: پ ی د سلاح به سمت ما بگیرد آنها را نیز خواهیم زد
Cümə Axşamı, 14.10.2015 04:10
گوناز تی وی: نخست وزیر تورکیه نسبت به کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه پ ی د واکنش شدیدی نشان داد.
به گزارش گوناز تی وی، احمد داوود اوغلو نخست وزیر تورکیه نسبت به کمک تسلیحاتی ایالات متحده آمریکا به گروه پ ی د شاخه گروه تروریستی پ ک ک در سوریه واکنش شدیدی انجام داده و گفت که "اگر این سلاحها به سمت تورکیه گرفته شود آنها را نیز خواهیم زد".
داوود اوغلو در جمع خبرنگاران گفت:" اگر این کمک ها ۵ـ۶ ماه قبل صورت می گرفت مشکلی نداشت اما در این وقفه زمانی کمک تسلیحاتی به پ ی د و پ ک ک معنی ندارد. زمانی که پ ک ک علیه تورکیه اقدامات تروریستی انجام نمی داد، کشورهای متفق می توانستند کمک به پ ی د جهت مقابله با گروه داعش را در یک چهارچوب قرار دهند که بازهم کار درستی نبود اما پس از حمله پ ک ک به تورکیه، به پ ی د کمک تسلیحاتی صورت گرفته است".
وی نسبت به کمک تسلیحاتی به پ ی د گفت:" هر که میخواهد باشد، اگر به هر کدام از گروه های پ ک ک و پ ی د کمک تسلیحاتی انجام بگیرد، هر چه اقدامات ما در شمال عراق است برای سوریه نیز این اقدامات را اتخاذ خواهیم کرد".
داوود اوغلو افزود:" اگر علیه تورکیه اقدامی صورت بگیرد همانطوریکه پس از به شهادت رساندن سربازمان توسط داعش در حملات علیه این گروه شرکت کردیم، همانگونه اقدام خواهیم کرد".
نخست وزیر تورکیه با بیان اینکه تورکیه کمک تسلیحاتی آمریکا به گروه پ ی د را به هیچ وجه قبول نخواهد کرد گفت:" آمریکا در موصل سلاههای مدرن به ارتش عراق داد اما ارتش عراق عقب نشینی کرد و تمامی سلاحها به دست داعش افتاد.اکنون نیز کسی نمی تواند ما را توجیه کند که سلاحهایی که به پ ی د داده شده به دست پ ک ک نخواهد رسید".
وی افزود:" اگر استفاده از این سلاحها در شمال عراق و تورکیه اثبات کنیم، اقدامات صورت گرفته علیه پ ک ک را نیز در سوریه انجام خواهیم کرد.انبار مهمات و سلاهها را در جای خود نابود خواهیم کرد و این را به مقامات آمریکا و روسیه اعلام کرده ایم".
گوناز