Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
تنش میان تورکیه و آمریکا بر سر کمک تسلیحاتی به شاخه پ ک ک در سوریه

Cümə, 15.10.2015 04:00
گوناز تی وی: ایالات متحده آمریکا از ادامه کمک تسلیحاتی به گروه پ ی د در سوریه خبر داده است.
به گزارش گوناز تی وی، پس از اظهارات احمد داوود اغلو نخست وزیر تورکیه مبنی بر اینکه "اگر سلاحهای ارسال شده آمریکا به پ ی د علیه تورکیه استفاده شود ارتش تورکیه پ ی د را نیز مورد هدف قرار خواهد"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از ادامه کمک تسلیحاتی به گروه پ ی د شاخه گروه تروریستی پ ک ک در سوریه خبر داده است.
این در حالیست که فریدون سینیرلی اوغلو وزیر خارجه تورکیه نیز روز گذشته سفرای آمریکا و روسیه را فراخوانده و به صورت رسمی هشدار داد که در صورت لازم پ ی د را نیز مورد هدف قرار خواهیم داد و این فقط در حرف نیست بلکه به طور قطع عمل خواهیم کرد.
جان کربی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست مطبوعاتی در واشنگتن به خبرنگاران گفت که "مذاکره با تورکیه درباره موضوع کمک تسلیحاتی به ی پ گ(شاخه نظامی گروه پ ی د) همچنان ادامه دارد و نگرانی تورکیه از این موضوع را درک می کنیم".
وی افزود:" ایالات متحده آمریکا به همراه ۶۰عضو ائتلاف جهانی علیه داعش را نباید فراموش کنیم که این مسئله خیلی مهم است و حساسیت تورکیه در این راستا را درک می کنیم".
کربی گفت:" کمک(تسلیحاتی) به گروههایی که به طور مؤثر علیه داعش در جنگ هستند، ادامه خواهیم داد".
جان کربی با بیان اینکه آمریکا در مورد موضوع ی پ گ با تورکیه دیدارهای زیادی انجام داده است، از ادامه این نشست ها بین دو کشور خبر داده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که موضوع بین تورکیه و ی پ گ(شاخه نظامی پ ی د) را درک می کنیم و به آن احترام قائل هستیم.تورکیه در این باره به صورت روشن و درست برخورد می کند و ما نیز درمورد نگرانی تورکیه با این کشور دیدار و گفتگو خواهیم کرد".
کربی نسبت به سخنان دیروز احمد داوود اوغلو مبنی بر اینکه "اگر استفاده سلاحهای ارسالی آمریکا به پ ی د در شمال عراق و تورکیه را اثبات کنیم، اقدامات صورت گرفته علیه پ ک ک را نیز در سوریه انجام خواهیم کرد.انبار مهمات و سلاهها را در جای خود نابود خواهیم کرد"، ابراز بی اطلاعی کرد.
گوناز