Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0معاون اول روحانی: محدودیتی برای توسعه مناسبات با ارمنستان وجود ندارد
Cümə, 15.10.2015 06:07

گوناز تی وی: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از نزدیک‌ترین دول به ارمنستان بوده و این دو کشور روابط گسترده‌ای با یکدیگر دارند. ایران که در مقاطع مختلف از جمله در زمان "اشغال قره‌باغ" از اصلی‌ترین پشتیبانان ارمنستان بوده است، برای گسترده‌تر شدن مناسبات دو کشور نیز تلاش می‌کند.
به گزارش خبرگزاری دولتی ایرنا، معاون اول رییس جمهوری ایران با بیان این که ارمنستان از جایگاه ویژه ای در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران برخوردار است، گفت:" در تمام سطوح تصمیم گیری هیچ محدودیتی برای توسعه مناسبات و گسترش روابط طهران ـ ایروان وجود ندارد".
اسحاق جهانگیری امروز (پنج شنبه) در دیدار سرژ سرکیسیان رییس جمهوری ارمنستان به "پیوندهای عمیق" میان دول ایران و ارمنستان تاکید کرد و اظهارداشت:"دو کشور از روابط صمیمانه و دیرینه برخوردار هستند که این پیوندهای مشترک زمینه تعمیق روابط را فراهم کرده است".
وی به تبادل هیات های بلند پایه میان دو کشور در یک سال گذشته و سفر نخست وزیر ارمنستان به ایران اشاره کرد و افزود:" تصمیمات جدی در جهت گسترش روابط و توسعه ی همکاری ها اتخاذ شد و امروز نیز همایش خوبی از سوی تجار دو کشور برگزار گردید که می تواند نقش موثری در توسعه ی مناسبات اقتصادی داشته باشد".
رییس جمهوری ارمنستان نیز در این دیدار با بیان این که علاقمند هستیم روابط خود را با "کشور دوست"، جمهوری اسلامی ایران تعمیق و گسترش دهیم، گفت:" زمان آن فرا رسیده است تا مناسبات میان دو کشور توسعه ی بیشتری پیدا کند و به سطح بالاتری ارتقاء یابد".
رییس جمهوری ارمنستان ضرورت اجرای پروژه های مشترک کلان و نیز فراهم کردن زیرساخت ها برای توسعه ی روابط را مورد تاکید قرار داد و بر لزوم سرعت بخشیدن به روند اجرایی پروژه های مشترک میان دو کشور تاکید کرد.
گفتنی است، در جنگ قره باغ، ایران و روسیه با کمک های نظامی و غیرنظامی فراوان خود باعث شدند بیست درصد از اراضی جمهوری آزربایجان به اشغال ارامنه درآید. این حمایت ها در سال های اخیر افزایش یافته و مقامات ایران بارها به ادامه آن تاکید کرده اند.