Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
مصاحبه با فعالان مدنی درباره ی ارتکاب جنایات جنگی توسط یگانهای مدافع خلق کرد در سوریه
Cümə, 15.10.2015 07:25
گوناز تی وی : به گزارش عفو بین الملل یگان های مدافع خلق کرد در شمال سوریه دست به پاکسازی قومی و جنایات جنگی زده اند
به گزارش گوناز تی وی در حالیکه سازمان عفو بین الملل تاکید کرده که اسنادی در دست دارد که نشان می دهد یگانهای مدافع خلق کرد با نام اختصاری ی پ گ شاخه ی نظامی پ ی د که خود شاخه ی سوری گروه پ ک ک می باشد در شمال سوریه مرتکب جنایات جنگی شده اند.
در اینباره پیشتر نیز سازمان ملل متحد و چندین نهاد بین المللی دیگر گزارش هایی مبنی بر نقض شدید حقوق بشر ، جنایات جنگی ، تقلب انتخاباتی ، تخریب خانه های غیر کردها و آواره کردن آنان از سرزمین هایشان توسط گروه تروریستی پ ی د منتشر کرده بودند. در این مورد با چندین فعال مدنی مصاحبه انجام داده ایم.

خانم مهسا مهدیلی سخنگوی جبهه ی آزادی ملی آزربایجان جنوبی (گاماج) و فعال حقوق زن در باره ی ارتکاب جنایات جنگی توسط ی پ گ شاخه ی نظامی گروه پ ی د گفته است :
این چندمین بار است که سازمان های معتبر حقوق بشری تروریست های ی پ گ (شاخه سوری پ ک ک)را به جنایات جنگی متهم کرده اند اینبار عفو بین الملل این گروه تروریستی را به جنایات جنگی و مجبور کردن ترکمن ها و عرب ها به ترک خانه و کاشانه شان کرده است.سکوت چندین باره مدعیان حقوق انسان( بخوانید حق انضمام طلبی و تجاوز گروههای تروریستی که مدعی نمایندگی کردها هستند)در برابر این حقایق نشان میدهد تروریسمی که در راستای منافع عشیرتی عده ای خیالپرداز باشد تروریسمی خوب برای این مدعیان است.آنها تروریسم داعش و پ ک ک و شاخه هایش را به دونوع منفور و مقدس تقسیم بندی کرده اند.طرفداران تروریسم خوب و حتی فرشته های تروریست آنها حق دارند با کشت و کشتارترکمنها و عربها درخاکشان آنها را مجبور به ترک خانه و کاشانه شان کنند.فاجعه اینجاست که این ذهنیت فاشیستی و ضدانسانی با سوء استفاده از فضاهای دموکراتیک انسانی فعالیت بر ضد صلح پایدار انسانی و انسان رابا فرشته سازی از تروریستها بر عهده گرفته است.فارغ از ایدئولوژی و اهداف داعش و پ ک ک و انضمام هایشان فرقی بین وحشی گری های هیچکدام وجود ندارد و توجیه تروریسم توسط تمامی این مدعیان نشان داد بالقوه همگی تروریستند و وای به حال خاور میانه ما که مدعیان رنگارنگ دموکراسی و صلحش برای رسیدن به منافع عشیرتی گروهی خیال پرور متوسل به توجیه و تقدیس تروریسم شده اند.برای سرنوشت خاورمیانه ، داعش و پ ک ک به طور مشترک هردووحشی گری را و طرفدارانشان نیز تقدیس وحشی گری را انتخاب کرده اند حد اقل این برایمان روشن شد.
آقای کریم اصغری مسئول روابط بین الملل تشکیلات مقاومت ملی آزربایجان(آ.م.د.ت) نیز با اشاره به آلام ملل ساکن در شمال سوریه و بازی های رسانه ای گفته است :
تراژدی انسانی‌ و استانداردهای دوگانه ای‌ که ما در منطقه شاهد آن هستیم متاسفانه نه تنها با سکوت معنی‌ دار کشورهای بزرگ همراه می‌باشد، بلکه مناطقی همچون سوریه و عراق بستری جهت زور آزمایی و رقابت آن کشورها (بلوک غرب و شرق) تبدیل شده است. همراهی مدیا‌های وابسته به آنها نیز نقش به سزایی در کتمان حقایق منطقه دارند. مدیا‌های همچون بی‌بی‌سی (بویژه بخش فارسی) ضمن اینکه تا به امروز کمترین اشاره‌ا‌ی به حقوق انسانی‌ اقلیتهایی همچون ترکمانهای سوریه و عراق داشته‌اند، حتی گاهی‌ ما شاهد آن هستیم که این رسانه ها تریبونی جهت پروپاگاندای یکی‌ از طرفهای متخاصم میشود.
دکتر حمدالله سلیمانی فرد ، فعال مدنی آزربایجانی ساکن آلمان نیز در این باره با اشاره به سوابق خشونت طلبی نظامیان کرد در منطقه گفته است :
استنادا به سوابق تاریخی که به بحث جدا گانه احتیاج دارد, نظامیان کردها همیشه از خلاء قدرتهای مرکزی در منطقه سوء‌ استفاده کرده وبه سرزمیها ملل همجوار برای تسخیر آن و یا حد اقل برای چپاول مال مردم هجوم آورده اند. بعد از سقوط صدام حسین در عراق بوسیله آمریکائیها و جنگ داخلی سوریه و ظهور دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه, کرد ها باز هم ازخلا قدرت مرکزی استفاده کرده و با همان شیوه سنتی شان و با نام ظاهری مبارزه بر علیه دولت اسلامی , در فکر تشکیل کردستان بزرگ هستند. عربها و ترکمنها را از شهرها و روستاهای خود با تهدید و زور بیرون کرده وخانه های آنهارا با بولدزرها با خاک یکسان میکنند تا دوباره امکان برگشت نداشته باشند. تخریب 900 خانه عربها در روستای حسین شام و بارسانکه در عراق بدسته پیشمرگه های کرد(بنا به گزارش دوناتلا روورا نماینده امنستی انترناسیونال در عراق)اخیراً طبق