Skip to main content

آقای یوسف آذربایجان گرامی

آقای یوسف آذربایجان گرامی
آ. ائلیار

آقای یوسف آذربایجان گرامی
من متأسف که کامنت و نظر شما توسط تأییدگر جدید که بار اول 1 فرستاذه اید سانسور شده و تنها کامنت ارسالی شما در بار دوم آنهم باز با سانسور درج شده و جای شگفتی ست که ایشان سخن از صداقت میزند. کامنت حذف شده شما
در ساعت 10/15/2015 - 10:12 ارسال شده و در سایت موجود است. و متن منتشرشده از سوی من همین کامنت سانسور شده است که کلمه ی سانسور شده ی «پنجه» در آن آمده .کامنت دوم 2 شما در تاریخ« فرستاده شده توسط يوسف آذربايجان در پ., 10/15/2015 - 16:11 » رسیده - که سخنم مربوط به این کامنت« پنجه» حذف شده نیست.
کامنت اول سانسور شده ی شما هست و در زیر آمده. و «آزادی "متن" اول شما با کلمه ی پنجه ، و نه "کامنت" اول شما که همچنان سانسور شده مانده» ، در بار دوم صورت گرفته. منظور از «آزادی » ، "متن" کامنت اول شماست با واژه ی پنجه. و نه خود آن. که متاسفانه باز با سانسور.

من جداً از این کارهای ضد آزادی متاسفم . که « پنجه» را توهین میداند ولی خطاب « جوجه و فریبکار و لافزن ...» به دیگری برایش توهین نیست.

و گفتن آن به مخاطب نقل و نبات است. درعجبم از این کارهای کودکانه.
کامنت حذف شده ی شما که دارای کلمه ی پنجه است، با تاریخ و ساعت:
فرستاده شده توسط يوسف آذربايجان در پ., 10/15/2015 - 10:12
نظر:
من فکر میکنم که بحث تغیر الفبا در بین فارس زبانها از زمان روی کار آورده شدن رضا میر پنجه تا به امروز هست و خیلی ها حتی تا آنجا پیش رفته اند که الفبای عربی را باعث و مانع رشد زبان فارسی دانسته اند ولی الفبای عربی در نوشتار ترکی دارای نارسائی ها است بهمین علت ممالک ترک زبان الفبای لاتین ر انتخاب کرده اند . لازم بیاد آوری است در مدت سه ماه اقامت رضا خان میر پنجه در ترکیه و بررسی رفورمهای آتاتورک ، رضا خان تصمیم میگیرد که الفبای عربی را تغیر داده و الفبای لاتین را جا گزین کند که با مخالفت محمد علی فروغی که مغز متفکر رضا خان و دست نشانده انگلیس بود روبرو میشود و فروغی علت مخالفتش را چنین بیان میکند ما نباید کاری بکنیم که ترکهای ایران با خواندن و نوشتن ترکیه آشنائی پیدا کنند .اگر تغیر الفبا شود این مشکل ترکهای ایران حل خواهد شد .

------