Skip to main content

سالام این هم تصمیم عاقلانه

سالام این هم تصمیم عاقلانه
Anonymous

سالام این هم تصمیم عاقلانه اتحادیه اروپا به ترکیه :

اتحادیه اروپا ۳میلیارد یورو و ویزای شینگن را برای حل بحران پناهجویان به تورکیه پیشنهاد داد
Şənbə, 16.10.2015 01:33
گوناز تی وی: اتحادیه اروپا برای حل بحران پناهجویان به تورکیه ۳ میلیارد یورو و همچنین ویزای شنگن را پیشنهاد داد.
به گزارش گوناز تی وی، سران اتحادیه اروپا روز گذشته نشستی را برای حل بحران پناهجویان تشکیل دادند که تورکیه موضوع اصلی این مذاکره بود.
سران اتحادیه اروپا در این اجماع به یک توافق اولیه مبنی بر اینکه برای تورکیه ۳ میلیارد یورو پرداخته، ویزای این اتحادیه برای شهروندان تورک آسان گرفته شود و همچنین روند پیوستن تورکیه به اتحادیه اروپا سرعت بخشیده شود، دست یافتند.
در این نشست، سران اتحادیه اروپا همچنین برای جلوگیری از ورود پناهجویان به تورکیه، خواستار تدابیر کنترل بیشتر در مرزهای تورکیه را شدند.
پس از این نشست آنگلا مرکل صدراعظم آلمان گفت که درخواست ۳ میلیارد یورو از طرف آنکارا برای مصرف رفاه پناهجویان قابل قبول است.
مرکل که روز یکشنبه به تورکیه سفر خواهد کرد تأکید کرد که بدون کمک آنکارا جلوگیری از سیل پناهجویان امکان پزیر نمی باشد.
سران اتحادیه اروپا همچنین در مورد اعطای ویزای شینگن برای شهروندان تورکیه یک دیدگاه مشترک دارند و خواستار سرعت بخشیدن به این مسئله را شدند.
گفته می شود در مرحله اول ویزای شینگن به تمامی شهروندان تورکیه تعلق نخواهد یافت بلکه به تاجران و دانشجویان اعطا خواهد شد.
فرانسا اولاند رئیس جمهور فرانسه نیز گفته که به شرطی به شهروندان تورکیه ویزای شینگن اعطا شود که دولت تورکیه نیز در روند صدور ویزا به شهروندان پاکستان و افغانستان تغییرات دهد.