Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
هفتمین ماهواره ی تورک ست:


Paylaş:
Share on facebookShare on twitterShare on emailShare on printMore Sharing Services0تورکیه امشب یک ماهواره ی دیگر خود را از بایکونور قزاقستان به فضا پرتاب می کند
Şənbə, 16.10.2015 03:31



گوناز تی وی : تورک ست 4 ب امشب به فضا پرتاب می شود

به گزارش گوناز تی وی فریدون بیلگین وزیر ارتباطات ، دریاداری و ترابری تورکیه ابراز داشت که امشب ماهواره ی تورک ست 4B به فضا پرتاب می شود. این ماهواره قرار است راس ساعت 23.40 به وقت تورکیه از بایکونور قزاقستان پرتاب شود.

پس از جا گیری آن در مدار و انجام تست های مربوطه در دسامبر امسال این ماهواره وارد خدمت دهی می شود این ماهواره برای ارایه ی خدمات اینترنتی بکار برده خواهد شد. از این رو نیز استفاده از اینترنت ماهواره ای ترویج خواهد یافت.

این ماهواره خواهد توانست تا اروپا ، آفریقا ، خاورمیانه ، آسیا و جماهیر تورک را تحت پوشش قرار دهد. این ماهواره موجب خواهد شد تا سرعت اینترنت افزایش و قیمت آن نیز کاهش یابد. از سوی دیگر جا برای ارایه ی خدمات بیشتر به کانالهای تلویزیونی در ماهواره های دیگر تورک ست تورکیه باز خواهد شد.

گفتنیست این هفتمین ماهواره ی تورک ست است که به فضا پرتاب می شود بعد از این قرار است سری جدید ماهواره های تورک ست از سال 2018 به بعد به فضا پرتاب شوند. تورکیه سال گذشته نیز یک ماهواره ی خود را از بایکونور به فضا پرتاب کرد و هم اکنون تنها سه ماهواره ی تورک ست فعال هستند.