Skip to main content

در نوشتار بالا مطالب نادرستی

در نوشتار بالا مطالب نادرستی
ماندگار، خبرنگار آزاد

در نوشتار بالا مطالب نادرستی آمده است که توضیح می دهم:
1 ـ کامنت مربوط آقای یوسف آذربایجان هرگز از سوی من حذف نشده است. ایشان یک کامنت را 2 بار فرستاده بودند که یکی منتشر شد و دیگری به علت تکرار عدم انتشار خورد.
2 ـ در کامنت مذکور تنها یک واژه ی "پنجه" نقطه چین شد، زیرا نام درست "میرپنج" بود و تغییر آن به "میر پنجه" به توهین به نام اشخاص تعبیر می شود که زیبنده ی یک رسانه ی جدی نیست. این قاعده در موارد دیگر هم عمل می شود و ربطی به گرایش سیاسی ویژه ای ندارد. نقد آزاد، ولی توهین و تمسخر و تهدید ممنوع است.
3 ـ آقای ائلیار باز به غلط مدعی شده که من کامنت آقای یوسف آذربایجان را حذف کرده و آقای ائلیار آن را منتشر کرده است. با نگاه به ترتیب کامنت های ایران گلوبال در "صفخه شما"، که بطور خودکار به ترتیب زمانی تنظیم می شوند، می توان به سادگی به این ناراستی ادعای آقای ائلیار پی برد. کامنت

منتشر شده از سوی من با فاصله ی جندین کامنت پیش از کامنت منتشر شده از سوی آقای ائلیار قرار دارد، که نشان دهنده ی تقدم زمانی کامنت منتشر شده از سوی من می باشد.
4 ـ علت اصلی ناراحتی نویسنده ی نوشتار بالا، درج کامنت های انتقادی از نوشته های ایشان است. پیش از تصدی من ایشان با یاری شخصی دیگر از طریق سلطه بر کنترل کامنت ها، کامنت های انتقادی از نوشته های خود را حذف می کردند. این وضع دیگر برقرار نیست و من امتیاز ویژه ای برای ایشان یا هرکس دیگر نمی پذیرم. به این علت آقای ائلیار بر من برآشفته و با تکاپوی فراوان می کوشد دوباره خود یا شخص مورد نظر او کنترل کامنت ها را در اختیار گیرند. بهانه گیری های بی پایه ای چون موضوع نوشتار بالا نیز از این دست است.
5 ـ خوانندگان ایران گلوبال، بویژه کامنت گزاران، آگاهند که پیش از تصدی من استبداد ناخوشایندی بر بخش کامنت های این تارنما حاکم بود و کامنت های فرستاده شده به دلخواه شخصی دو نفر بدون دلیل حذف و سانسور می شدند. همچنین کامنت هایی حاوی توهین و تحقیر شخصی یا قومی منتشر می شدند، که به هیج وجه با ماهیت یک رسانه ی جدی و نیز با اخلاق انسانی سازگار نیست. این وضعیت امروز دیگر برقرار نیست و بررسی کامنت ها بر پایه ی اصل آزادی و انتشار همه ی کامنت ها بجز موارد توهین و تهدید انجام می گیرد. همین وضع تازه موجب خشم آقای ائلیار شده، بگونه ای که مستبدان دیروز به بهانه ی "آزادی" به میدان آمده اند تا بساط سلطه ی پیشین خود را دوباره بگسترانند.