Skip to main content

سالام دوش آب سرد مجلس

سالام دوش آب سرد مجلس
Anonymous

سالام دوش آب سرد مجلس فدرال آلمان برای ارامنه
Bazar, 17.10.2015 00:33
گوناز تی وی : مجلس فدرال آلمان بررسی ادعاهای دروغین ارامنه را تعلیق کرد
به گزارش گوناز تی وی مجلس فدرال آلمان که طرح بررسی ادعاهای حوادث 1915 را به کمیسیون مربوطه ارسال کرده بود آنرا به حالت تعلیق در آورد
اشپیگل ادعا کرده است که این مساله در پی تبانی احزاب دموکرات مسیحی و سوسیال دموکرات آلمان بی سر و صدا رخ داده است در خبر اشپیگل ادعا شده است که دو حزب مذکور نخواسته اند تا در این باره توضیحاتی ارایه دهند. از سوی دیگر در این خبر ادعا شده که بوندستاگ(مجلس فدرال آلمان) برای عدم تحریک تورکیه اقدام به اینکار کرده است و این مساله با حل بحران پناهجویان سوری در ارتباط است.


گفتنیست در آوریل امسال رییس جمهور و رییس مجلس فدرال آلمان حوادث 1915 را "نسل کشی" نامیده بودند و برای بررسی آن کمیسیونی تشکیل شده بود تا توسط مجلس فدرال به صورت رسمی پذیرفته شود.

2 روز پیش نیز دادگاه حقوق بشر اروپا شکایت سوئد در مورد ادعای دوغو پرینجک در باره ی اینکه "ادعای نسل کشی ارامنه ساخته ی امپریالیسم است" را ناوارد دانسته و آقای پرینجک را محق دانسته بود. دادگاه حقوق بشر طرح چنین ادعایی توسط پرینجک را در راستای آزادی بیان دانسته بود.

علیرغم آنکه بسیاری از ارامنه معتقدند که دولت عثمانی در 1915 مرتکب "نسل کشی" شده است تورکان نیز اعتقاد دارند که این ادعا از سوی غرب به صورت ابزاری استفاده می شود و با حقایق تاریخی همپوشانی ندارد. مورخین تورک اثبات کرده اند که ارامنه در آن حوادث نیم میلیون تورک را در عثمانی و 150 هزار نفر را در قوبا (آزربایجان شمالی) کشتار نموده اند. در حوادث 1918 نیز در استان آزربایجان غربی ارامنه با همکاری کردها و آشوریان بین 180 هزار تا 250 هزار تورک را از دم تیغ گزرانیده اند.

ادعای نسل کشی ارامنه اولین بار با ارقام بسیار پایین تر مطرح شد و در طول زمان به 1.5 میلیون اقزایش یافت هم اکنون برخی از گروههای ارمنی در تلاشند تا این رقم را به 2 میلیون برسانند.
خبر امروز نمونه ی بارزی از استفاده ی ابزاری غرب از ادعای ارامنه بر علیه تورکیه است و غرب برای حل بحران آوارگان سوری طرح تعلیق بررسی ادعاهای ارامنه را به میان آورده است. حال برخی از ناظران انتقاد می کنند که مادامی که غرب ادعا می کند حوادث 1915 یک "تراژدی نسل کشی" می باشد و غرب "به لحاظ جنبه های انسانی ادعاهای ارامنه را مورد توجه قرار می دهد" پس چرا این مساله را مورد معامله قرار داده است.
امری که بوضوح استفاده ی ابزاری از ارامنه و ادعاهایشان بر علیه تورکیه توسط غرب را نشان می دهد