Skip to main content

سالام

سالام
Anonymous

سالام
بایدمیر عضو حزب دموکراتیک خلق ها : پ ک ک نباید عملیات انجام می داد
Bazar, 17.10.2015 02:24
گوناز تی وی : شهردار سابق دیاربکر و عضو پر سر و صدای حزب نزدیک به پ ک ک ، این گروه تروریستی را مورد انتقاد قرار داد
به گزارش گوناز تی وی در حالیکه رسانه های بسیاری سعی دارند نقض آتش بس بین پ ک ک با دولت تورکیه را به گردن ارتش تورکیه بیاندازند و حتی بی بی سی فارسی بر این امر تاکید بسیار می کند ، بایدمیر از ناسیونالیست های معروف کرد و عضو حزب دموکراتیک خلق ها علنا پ ک ک را به دلیل نقض آتش بس مورد انتقاد شدید قرار داد.

وی گفت :تصمیم پ ک ک مبنی بر آتش بس یکطرفه ، اگرچه دیر اتخاذ شد اما باعث خشنودی است این گروه نباید از همان اول دست به عملیات می زد اگر این کار را نمی کرد دولت حتی 20 روز هم نمی توانست به بمباران پ ک ک ادامه دهد.
وی در عین حال دولت را متهم به جنگ افروزی علیه گروه تروریستی پ ک ک کرد و مدعی شد که حزب عدالت و توسعه بدلیل پیروزی حزب دموکراتیک خلق ها در انتخابات می خواست تا جنگ با پ ک ک را آغاز کند تا در دور بعدی انتخابات حزب دموکراتیک خلق ها محبوبیت خود را از دست بدهد.
لازم به ذکر است که گروه پ ک ک در پس از جنگ بین داعش و شاخه ی سوری آن در عین العرب احساس می کرد که در حال مشروع شدن است از سوی دیگر حمایت ایران و اسد از این گروه استراتژیست های پ ک ک را به این نتیجه رسانده بود که با کلنگی کردن تورکیه و ایجاد ترورهای هر روزه در این کشور دولت ارمنستان را قانع خواهند کرد که آنان نیز از طرف شرق به تورکیه حمله کنند. با اینحال ارتش تورکیه ضربات بسیار مهلکی بر این گروه تروریستی وارد ساخت و بیش از 2200 نفر از تروریست ها را در بمباران های خود به هلاکت رسانید و به زاغه های مهمات و منابع ارزی آنان آسیب های فراوانی وارد کرد.
ایران ادعا می کند که از پ ک ک حمایت نمی کند با اینحال سال گذشته ایران مورات کاراییلان رهبر گروه تروریستی پ ک ک را دستگیر و سپس آزاد نمود و درخواست تورکیه مبنی بر تحویل این سردسته ی تروریست ها را رد کرد. ایران همچنین به پ ک ک برای تداوم جنگ با دولت تورکیه پیشنهاد ارسال جدیدترین انواع سلاح ها را داده بود.
از سوی دیگر شاخه ی سوری پ ک ک نیز بدلیل نقض شدید حقوق بشر و جنایات جنگی از سوی عفو بین الملل و سازمان ملل محکوم شد و ماسک این گروه تروریستی افتاد. گروه پ ک ک از سوی تورکیه ، سازمان ملل ، اتحادیه ی اروپایی و ایالات متحده به عنوان گروهی تروریستی شناخته می شود.